هزینه هنگفت وسایل حفاظت شخصی کرونا برای انگلیس

دولت انگلیس در آغاز همه‌گیری کرونا با خرید شتاب‌زده وسایل حفاظتِ شخصی، هزینه هنگفتی به بار آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دولت انگلیس اوایل همه‌گیری ویروس جدید کرونا، به دلیل کمبود وسایل حفاظت فردی، خریدی شتاب‌زده از این وسایل انجام داده که هزینه‌ای هنگفت را اضافی پرداخت کرده است.

 اداره ملی حسابرسی (National Audit Office) انگلیس در این باره توضیح داده است: «کمبود وسایلی مانند دستکش، روپوش و ماسک در آغاز شیوع کرونا در انگلیس باعث شد تا دولت هزینه بیشتری برای خرید چنین وسایلی بپردازد تا این کمبود را جبران کند. البته اگر این تجهیزات زودتر خریداری و انبار می‌شد، بهای کمتری می‌پرداختیم.»

همچنین در گزارشی که از سوی این نهاد ارائه شده آمده: «با آنکه تاکنون ۱۲.۵ میلیارد پوند برای خرید این وسایل هزینه شده تا پایان ماه ژوئیه تنها ۱۰ درصد از این امکانات به مراکزی همچون «درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز» تحویل داده شده است.

به اعلام این نهاد از ۳۲ میلیارد وسیله خریداری شده تا پایان ماه ژوئیه ۲.۶ میلیارد در اختیار مراکز بهداشت و درمان در آمده است.

همچنین وزارت بهداشت و رفاه در ماه مارس یک زنجیره تامین موازی برای رفع نیاز‌های فوری بهداشت و درمان راه‌اندازی کرده که تاکنون بخش عمده سفارشات خود را دریافت نکرده است.

به نوشته این خبرگزاری پیش از شیوع کرونا انبار‌ها امکانات لازم را نداشتند و به همین دلیل نیز دولت انگلیس شتاب‌زده سفارشاتی را ارسال کرد. این دولت ۳۲ میلیارد پوند وسیله خریده است که برای نیاز ۵ سال کافی خواهد بود.

همچنین قیمت کالای خریداری‌شده بیانگر تورم قیمت‌ها است. به طور مثال، روپوشی که سال گذشته به قیمت ۳۳ پنس خریداری شده، سال جاری ۴.۵ پوند هزینه داشته که نشانه افزایش هزار و ۲۷۷ درصدی قیمت‌ها است.

گاردین همچنین محاسبه کرده است که اگر سال گذشته (۲۰۱۹) این وسایل خریداری می‌شد ۲.۵ میلیارد پوند هزینه داشت، اما اکنون ۱۰ میلیارد پوند هزینه بیشتر برای دولت انگلیس به همراه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
با اين اوضاع و احوال ضرر نداره چون سال بعد ممكنه دوباره نياز بشه
آخرین اخبار