کاهش هزینه دفاعی آمریکا توسط بایدن

بایدن اعلام کرده است، قصد دارد پس از روی کار آمدن بعنوان رئیس جمهور و بر خلاف مخالفت‌ها و فشار‌های شدید اعضای حزب دموکرات، بودجه دفاعی آمریکا را کاهش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرده است که همزمان با روی کار آمدنش در ماه ژانویه قصد دارد بودجه دفاعی این کشور را با وجود مخالفت‌های شدید و فشار‌های حزب دموکرات، کاهش دهد، اقدامی که در حال حاضر ممکن است زیرا بودجه دفاعی آمریکا تعداد بیشماری از مشاغل این کشور را در دوران رکود کرونا تأمین می‌کند.


بیشتر بخوانید


در سه سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا، بودجه دفاعی این کشور را ۱۹ درصد افزایش داده و آن را از ۶۱۹.۵ میلیارد دلار به ۷۴۰ میلیارد دلار رسانده بود. با این حال دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ایالات متحده خواستار کاهش هزینه‌های نظامی برای مبارزه با ویروس کرونا هستند.

تاد هریسون، مدیر تجزیه و تحلیل بودجه دفاعی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا گفت: تغییرات ناگهانی می‌تواند به معنای از دست دادن شغل نمایندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای باشد.

وی افزود: احتمال کاهش بودجه مشاغل دفاعی آمریکا می‌تواند به برخی از دموکرات‌ها که قصد دارند دوباره در انتخابات میان‌دروه‌ای، دخالت کنند کمک کند در حالی که اکثریت آن‌ها دیگر در مجلس جایی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار