خراسان رضوی دوباره سرد می‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دما در خراسان رضوی از فردا همراه با بارش‌های رگباری و پراکنده آغاز شده و هوا دوباره رو به سردی می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر این اساس بیشینه دمای هوا در مناطق مختلف خراسان رضوی تا روز‌های ابتدایی این هفته به میزان هشت تا ۱۰ درجه سردتر خواهد شد.

او افزود: روند کاهش دمای هوا فردا جمعه از مناطق شمالی خراسان رضوی آغاز می‌شود و تا روز شنبه هشتم آذر ماه دیگر مناطق خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: عصر امروز و فردا بارش پراکنده و رگباری باران در خراسان رضوی به ویژه در نواحی شمالی و غربی آن پیش‌بینی شده است.

آهنگرزاده همچنین بیشینه دمای امروز هوا را در مشهد ۱۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی و بیان کرد: دمای هوای این کلانشهر در نخستین روز هفته آینده با هشت درجه کاهش به شش درجه سلسیوس خواهد رسید.

او تصریح کرد: گرچه دمای هوا در دو روز آینده در خراسان رضوی روند نزولی دارد، اما از روز یکشنبه نهم آذر ماه دمای هوا در مناطق مختلف خراسان رضوی رو به افزایش می‌رود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین از امروز ششم آذر تا روز‌های ابتدایی هفته آینده سرعت وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد.

آهنگرزاده  اظهار کرد: قوچان در شمال خراسان رضوی با کمینه دمای هوای دو درجه زیر صفر و سرخس در شمال شرق خراسان رضوی با بیشینه دمای هوای ۱۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

او افزود: بیشترین شدت وزش در این مدت از سرخس با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.