مردم مصمم‌تر رعایت کنند؛

کاهش تعداد مبتلایان به کرونا ثمره رعایت محدودیت ‌ها

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: تاثیر تمامی محدودیت ها و پیشگیری از ابتلا به کرونا را دو هفته بعد مشاهده خواهیم کرد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تاثیر تمامی اقدامات پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت محدودیت ‌ها و اجرای دستور العمل‌های بهداشتی، در کاهش تعداد مبتلایان و کاهش فوتی ‌ها  را دو هفته بعد مشاهده خواهیم کرد.

او افزود: نتیجه وضع محدودیت‌ های فعلی در هفته ‌های آینده مشخص خواهد شد و مردم منتظر این نباشند که آثارمثبت این رعایت کردن ‌ها را در همین هفته مشاهده کنند.

شریف زاده بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات آماری، تعداد کل آزمایشات انجام شده از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در استان  ۲۸ هزار و ۵۵۹ مورد بوده است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۶ مورد کرونا مثبت گزارش شده است.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: در ۲۴ ساعت منتهی به پایان وقت اداری دیروز، ۲۵۰ نمونه از افراد مشکوک به کرونا دریافت شده که از این تعداد ۱۵۶ مورد کرونا مثبت بوده اند.

او گفت: ۴۹ مورد در بیمارستان ‌های استان بستری هستند و به ۱۰۷ بیمار نیز به صورت سرپایی خدمات رسانی شده است.

شریف زاده  عنوان کرد: در حال حاضر ۳۴۱ بیمار مبتلا به بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌ های سطح استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۹ بیمار کرونایی بوده و ۵۳ نفر از آن‌ها نیز در بخش مراقبت ‌های ویژه بستری و حال عمومی ۱۴ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: با ثبت ۸ فوتی جدید در ۲۴ ساعت گذشته آمار کل فوتی ‌های استان بر اثر ابتلا به کرونا به عدد ۵۶۵ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار