طبس همچنان در صدر جدول میزان بروز تجمعی

میزان بروز تجمعی شهرستان طبس به ۲ هزارو ۱۱ در ۱۰۰ هزار نفر رسید.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طبس همچنان در حال رکوردشکنی است و علت اصلی افزایش میزان بروز تجمعی در این شهرستان، راهبردی بودن این منطقه به عنوان شاهراه مواصلاتی میان چند استان است.

او افزود: حتی در استان‌های همجوار طبس نیز میزان بروز تجمعی بالایی به ثبت رسیده است.

شریف زاده بیان کرد: شهرستان‌های بشرویه، فردوس، قاین و سرایان نیز به دلیل قرار گرفتن در بازه برداشت محصولاتی مثل زرشک و زعفران و گسترش ارتباطات و تجمعات، روندی صعودی را در میزان بروز تجمعی دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی هزارو ۴۵۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رتبه ششم قرار دارد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات آماری، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۱ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که آزمایش ۱۸۳ نفر مثبت گزارش شده است.

شریف زاده اظهار کرد: از این تعداد، ۳۹ نفر در بیمارستان‌های سطح استان بستری و به ۱۴۴ نفر نیز به صورت سرپایی خدمات رسانی شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: با ثبت ۹ فوتی جدید آمار فوتی‌های استان از ابتدایی شروع اپیدمی کرونا به عدد ۵۵۷ نفر رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.