احتمال تکرار سیل و جاری شدن فاضلاب در خوزستان

نماینده مردم شادگان در مجلس با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی روزهای آتی در خوزستان گفت: تکرار سیل و جاری شدن فاضلاب وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به پیش بینی بارش‌های شدید باران طی ۱۰ روز آینده گفت: تکرار سیل و جاری شدن فاضلاب در خوزستان دور از انتظار نیست.

او افزود: براساس پیش بینی ها، بارندگی‌های فراوانی در روز‌های آینده خواهیم داشت، به همین منظور دستگاه‌های مرتبط باید آمادگی لازم جهت مواجهه با این پدیده جوی را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد بیان داشت: ستاد مدیریت بحران، استانداری، اداره آب و فاضلاب، اداره برق، آتش نشانی و هلال احمر باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند و اجازه ندهند وقایع سال ۹۸ اعم از وقوع سیل و بالازدگی فاضلاب به ویژه در جنوب خوزستان تکرار شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آبگرفتگی پارسال در اهواز و کارون اظهار کرد: شبکه آب و فاضلاب شهر‌های خوزستان به ویژه آبادان، خرمشهر، اهواز، شادگان و دشت آزادگان کماکان با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و اعتبارات تخصیصی، جوابگوی رفع نواقص نبوده، به همین جهت خطر وقوع سیل و آبگرفتگی‌های گستره بسیار جدی است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، در صورت وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر، سلامت جامعه به شدت به خطر خواهد افتاد و پیشروی کرونا شدت پیدا می‌کند، به همین دلیل خواستار حضور جدی مسئولان مربوطه در صحنه اقدامات و وعده‌ها هستیم و باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها و کمک مردم هرچه سریع‌تر آمادگی لازم جهت تاب آوری و مقابله با خطرات سیلاب فراهم شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.