وجود ۲۰۴ نقطه پرحادثه و مستعد خطر در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها باید در محل کار خود حضور داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در پنجمین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به در پیش بودن بارندگی‌های مؤثر در استان اظهار داشت: در زمان وقوع بارش‌ها، تمامی اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها باید در محل کار خود حضور داشته باشند و هرگونه مرخصی در این مدت لغو است.

او افزود: با توجه به اخطارها، هشدار‌ها و اطلاعیه‌های هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های مؤثر و به نسبت شدید در استان تا پایان وقت یکشنبه هفته آینده، باید فهرست کارکنان دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خدمات‌رسان نهاد‌های امدادی و عملیاتی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سطح استانی و شهرستانی آماده و همراه با شماره تلفن و نشانی دقیق آن‌ها به ستاد اعلام شود.


بیشتر بخوانید


نظری اضافه کرد: در این راستا فرمانداران شهرستان‌ها به تمامی اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های زیرمجموعه خود آماده‌باش کامل اعلام و نشست‌های شهرستان این ستاد را هر چه سریع‌تر برگزار کنند.

او به کسب تجربه‌های موفق از سیل بهار ۱۳۹۸ در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد حداکثر هشت ساعت پس از وقوع بارش‌ها، نسبت به تکمیل فرم‌های ۱۵ گانه و اعلام خسارت‌های احتمالی اقدام کنند.

نظری گفت: در این صورت می‌توان برای جذب اعتبارات و کمک‌های ناشی از بروز حوادث احتمالی در کمترین زمان ممکن از طریق منابع ملی اقدام کرد.

او با اشاره به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: نیرو‌های پلیس راه نسبت به تشدید نظارت بر روند اجرایی این محدودیت‌ها و جلوگیری از تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا چهار صبح به خصوص در جاده‌های مرزی استان با استان‌های هم‌جوار به ویژه در زمان بارندگی اقدام لازم را انجام دهند.

نظری اضافه کرد: بسیاری پیمانکاران فعال در پروژه‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری آمادگی خود را برای به‌کارگیری ماشین‌آلات خود در شرایط بحرانی اعلام کرده‌اند.

او با اشاره به وجود ۲۰۴ نقطه پرحادثه و مستعد خطر در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۲۰ نقطه در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و پل‌های استان حادثه‌خیز اضطراری است.

نظری گفت: به فرمانداران تاکید شده تا قبل از شروع بارش‌ها نسبت به ساماندهی و مدیریت این نقاط اقدامات لازم را انجام دهند تا حادثه‌ای رخ ندهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار