اختصاصی/

کدام مسیر‌های بین شهری مسدود هستند؟ + فیلم

معاون راهداری سازمان راهداری گفت: هیچ یک از محور‌های اصلی و شریانی کشور به علت بارش برف و کولاک مسدود نیستند.

جاده های برفی رضا اکبری رئیس معاون راهداری  سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق مشاهده داده‌های مرکز مدیریت راه های کشور هیچ یک از جاده های اصلی بر اثر بارش برف و یا کولاک مسدود نشده است، گفت: تنها برخی از جاده های فرعی و روستایی کشور که تردد چندانی در آنها صورت نمی گیرد به مدت چند ساعت مسدود شدند که بلافاصله بازگشایی می شود.

او ادامه داد: هم اکنون تمامی جاده‌های اصلی کشور به ویژه محورهای شمالی کشور باز است و هیچ یک از مناطق بر اثر بارش برف و یا کولاک بسته نیست.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور توضیح داد: برخی از جاده‌های کشور طبق سال های گذشته بر اثر محدودیت‌های فصلی و بر اثر اولین بارش برف بسته می شود و تا پایان فروردین ماه این محورها بسته است.

اکبری بیان کرد: جاده‌هایی همانند اسالم به خلخال و دیزین از اولین بارش برف مسدود می شوند و تا پایان فروردین ماه همواره به علت بارش های مداوم و بهمن و کولاک بسته می مانند.

معاون سازمان راهداری تاکید کرد: جاده‌هایی مانند شاهرود به سی‌سخت، کهکیلویه و بویراحمد گنجنامه به تویسرکان، سرآورد به پاوه در کرمانشاه، بازلک به بلده در مازندران و پونل به خلخال در استان اردبیل از اولین بارش برف بسته می‌شوند.

اکبری بیان کرد: جاده های اصلی و شریانی کشور فعلا باز هستند و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم از لحاظ تجهیزات مانند شن و نمک آمادگی کامل برای بارش های زمستانی را دارند و نیروهای راهداری در تمامی مناطق کشور و جاده‌ها حاضرند و تمامی راهدارخانه‌های کشور از لحاظ تجهیزات آماده هستند.

او یاد آور شد: تنها برخی از محورهای فرعی آذربایجان غربی و شرقی به دلیل برف به مدت چند ساعت بسته شدند و هم اکنون نیروهای راهداری کار بازگشایی را انجام می‌دهند.

اکبری بیان کرد: از لحاظ تجهیزاتی مانند و شن و نمک ذخایر برای کل زمستان تامین شده و نیروهای راهداری هم در تمامی مناطق کشور مشغول فعالیت هستند.

طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور از روز پنج شنبه  بارش های سنگین برف و باران در بسیاری از مناطق  آغاز شده و این بارش ها تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. همچنین کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، طغیان رودخانه‌ها در اثر بالا آمدن ناگهانی سطح آب، جاری شدن سیلاب، آب‌گرفتگی گسترده معابر  وجود دارد.


بیشتر بخوانید


توصیه می‌شود در این مناطق لغو سفر‌های غیر ضروری درون شهری و برون شهری در دستور کار باشد، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب، اجتناب از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل ها، کنترل آب بندها، مدیریت سد‌ها و استفاده از سیل بند‌ها در کنار رودخانه ها، نیز حتما مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۱:۴۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
مسدوداست؟
آخرین اخبار