مدیر عامل راه آهن خبر داد:

راه اندازی خط تولید لوکوموتیو واگن پارس بعد ۱۰ سال/ ۷۰ دستگاه واگن وارد خط ریلی کشور شد

رسولی گفت: خط تولید شرکت لوکوموتیو واگن پارس بعد از ۱۰ سال تعطیلی راه اندازی شد.

براه اندازی خط تولید لوکومتیو واگن پارس بعد ۱۰ سال/ ۷۰ دستگاه واگن وارد خط ریلی کشور شده گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،هشتمین مرحله از بهره برداری پروژه‌های ریلی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

در این مراسم سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توانستیم در نهمین ماه از سال جهت تولید ۸ مرحله از ناوگان‌های ریلی تولید شده را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: تمامی این واگن‌ها در کارخانه داخل کشور به بهره برداری رسیده اند و ما توانستیم به شبکه ریلی متصل شویم.

او ادامه داد: خوشبختانه با حضور وزیر راه و شهرسازی و طبق وعده‌هایی که داده بودیم توانستیم هم اکنون به این پروژه‌ها و تولیدات دست پیدا کنیم و امیدواریم در ماه‌های باقیمانده به صورت مرتب‌ و با رونق بیشتر به گسترش این پروژه‌ها ادامه دهیم.

اسلامی با بیان اینکه امروز ۷۰ دستگاه از انواع ناوگان ریلی توسط شرکت‌های تولید کننده داخلی به شبکه ریلی اضافه شده است،گفت: در مجموع تا به امروز ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان ریلی، لوکوموتیو در داخل کشور تولید شده و ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

رسولی بیان کرد: ارزش ریالی این ۵۲۱ دستگاه حدود هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد به تولیدات حوزه ناوگان ریلی اضافه شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: با توجه به شرایط بحرانی و تحریم‌ها که به کشور اعمال شده است و فشار‌های ناشی از شیوع ویروس، شرکت راه‌آهن از این فرصت استفاده کرده و شاهد توفیقات بسیار خوبی در این حوزه هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر با عبور از شرایط کرونا و برقراری سلامتی در سطح دنیا کشور فعالیت ما دو چندان شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: توفیقات بسیار خوبی در حوزه ریلی برای کشور ایجاد شده به طوری که خط تولید لوکوموتیو شرکت واگن پارس بعد از ۱۰ سال تعطیلی  راه اندازی شده است.

او افزود: حمایت از راه آهن موجب رونق گرفتن این بخش شده است و ما تمام تلاش خود را برای حمایت از تولید داخل به کار گرفته‌ایم و با حمایت از تولیدات داخلی زنجیره تولید را افزایش خواهیم داد.

او همچنین از راه اندازی مرکز تست ریلی با همکاری سازمان استاندارد و وزارت دفاع خبر داد و گفت:با راه‌اندازی این خط تست ریلی به طور کامل از همه ظرفیت‌های موجود در این بخش استفاده می‌کنیم.

رسولی توضیح داد: این هفته سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه ریلی انجام خواهد شد و با سفارش گیری‌های جدید از امروز پیگیر اخذ تسهیلات برای بخش حمل و نقل  و شرکت حمل و نقل ریلی خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
غلط کرده هرکی گفته ۱۰سال تعطیل بوده پس این همه لوکوموتیو چه بوده
آخرین اخبار