تداوم بازرسی و نظارت بر اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها/ پلمب ۱۹۰ واحد صنفی متخلف در شیراز

فرماندار شیراز گفت: بازرسی و نظارت بر اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در این کلانشهر تداوم دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز اعلام کرد: طی شش روز نخست اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، ۸۵ هزار واحد صنفی در این شهرستان طی ۱۶۸ اعزام اکیپ‌های ۱۲ گانه گشت مشترک در دو شیفت مورد بازرسی قرار گرفت که در نهایت به ۲۰۰۰ واحد صنفی متخلف تذکر کتبی و به بیش از ۳۰۰۰ واحد تذکر شفاهی داده شده و ۱۹۰ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

محمدرضا امیری، ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مردم در اجرای این طرح، تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد از مردم شیرازی در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی همکاری و همراهی داشته‌اند.

فرماندار شیراز همچنین با تقدیر از همکاری خوب اصناف در اجرای طرح فوق، بیان کرد: طبق آمار‌های اعلامی، ۹۵ درصد از اصناف غیرضرور شیراز، فعالیت خود را تعطیل و با اجرای طرح همکاری کرده اند.

رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز با بیان اینکه طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، متناسب با روند بیماری تنظیم و به سراسر کشور ابلاغ شده است بار دیگر یادآور شد: هدف اصلی این طرح کاهش تجمع و تردد و افزایش حداکثری رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

امیری با دعوت از مردم شیراز به پرهیز از تردد غیر ضرور برونشهری طی هفته آینده، تاکید کرد: برای خروج از شهر محدودیت زیادی اعمال نمی‌کنیم، اما برای ورود به شهرستان در تمام ساعات شبانه روز، محدودیت‌ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

فرماندار شیراز همچنین بر تداوم منع تردد درونشهری شبانه از ساعت ٢١ تا ٤ صبح روز بعد برای همه شهروندان به استثنای شاغلان مشاغل ضروری گروه یک تاکید کرد.

پایش تصویری تردد خودرو‌ها

نماینده عالی دولت در شهرستان در خصوص وضعیت تردد خودرو‌های دارای پلاک غیربومی ساکنین شیراز گفت: اساس نظارت در این طرح متکی بر پایش تصویری است و به همین دلیل دوربین‌ها خودرو‌های غیرمجاز را شناسایی و هر ۲۴ ساعت یکبار جریمه اعمال می‌شود که پس از پایان اجرای طرح، نحوه مراجعه برای معافیت از پرداخت جریمه، برای دارندگان مدارک و مستندات قابل قبول، اعلام و جرائم اصلاح خواهد شد.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با تصریح اینکه مبنای اقدامات مصوبات ستاد ملی کروناست، افزود: کارت تردد به صورت انفرادی صادر نمی‌شود، اما لیست کارکنان مشاغل ضروری و لیست خودرو‌های آن‌ها از سوی اداره مربوطه به فرمانداری ارسال شده و پس از تایید فرمانداری به پلیس راهور اعلام می‌شود.

امیری بیان کرد: مدت زمان اجرای این طرح الزاما دو هفته نیست و متناسب با وضعیت تغییر پیدا می‌کند، اما متوقف نمی‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در موضوع شیوع بیماری کرونا، اعمال محدودیت‌ها مطالبه عامه جامعه است، تاکید کرد: اجازه فعالیت به هیچ واحدی برای برگزاری تجمعات و مراسم‌های عزاداری و عروسی نمی‌دهیم و در صورت اعلام گزارش، قاطعانه برخورد خواهد شد.

فرماندار شیراز در پایان تاکید کرد: این بازرسی‌ها توسط گشت‌های مشترک نظارت بر صنوف تا پایان بازه زمانی پیش‌بینی شده از روند اجرای طرح با قوت ادامه خواهد داشت و امیدوار هستیم با همکاری اصناف و همراهی مردم شریف شیراز در اجرای این طرح شاهد کاهش میزان سرایت بیماری و نیز آمار مرگ و میر همشهریان، خانواده و عزیزان خود باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار