مقام سابق آمریکایی: ترور فخری‌زاده با هدف جلوگیری از دیپلماسی بود

معاون وزیر خارجه سابق آمریکا با اعلام اینکه برنامه هسته‌ای ایران مدتهاست از مرحله وابستگی به افراد عبور کرده است، ترور دانشمند ایرانی را اقدامی در جهت جلوگیری از دیپلماسی توصیف کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا ترور دانشمند هسته‌ای ایران را اقدامی در جهت جلوگیری از دیپلماسی ارزیابی کرد.

مارک فیتزپاتریک در واکنش به ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران در حساب توئیتری خود آورد: دلیل ترور (شهید) فخری زاده جلوگیری از پتانسیل جنگی ایران نبود، بلکه جلوگیری از دیپلماسی بود.

وی در پیام دیگری ترور شهید فخری زاده را حاوی پیامی از صهیونیست‌ها برای ایران ندانست بلکه آن را یک قتل توصیف کرد قتل یک انسان و مسیر احیای دیپلماسی.

فیتز پاتریک البته در پیام دیگری با درج خبری که در آن از قول یک خبرنگار صهیونیستی نوشته شد معمار برنامه هسته‌ای نظامی ایران ترور شد، اذعان کرد: برنامه هسته‌ای ایران مدتهاست از مرحله‌ای که وابسته به افراد باشد، گذر کرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد عناصر تروریستی مسلح خودوری حامل دکتر فخری زاده را هدف حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها، دکتر فخری زاده به شدت مجروح و راهی بیمارستان شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار