فرانس ۲۴: ترور فخری‌زاده با هدف افزایش تنش‌ها پیش از تحلیف بایدن بود

یک رسانه غربی ترور دانشمند هسته‌ای-دفاعی جمهوری اسلامی ایران را باعث تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه پیش از تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا دانست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنایت تروریستی روز گذشته شهادت دکتر محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران با پوشش گسترده خبری در سطح رسانه‌های دنیا همراه شد.

شبکه فرانس ۲۴ با پرداختن به این اقدام تروریستی آن را در راستای افزایش تنش‌ها پیش از مراسم تحلیف جو بایدن ارزیابی کرد.

این رسانه فرانسوی با درج پیام محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در محکومیت ترور شهید فخری زاده نوشت: این اقدام خطر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به همراه خواهد داشت. آن هم در حالیکه نزدیک به یکسال از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده عالی رتبه ایران و بالا گرفتن تنش میان تهران و واشنگتن می‌گذرد.

فرانس ۲۴ یادآور می‌شود در حالی دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران روز جمعه هدف حمله تروریستی قرار گرفت، که جو بایدن از بازگشت به توافق هسته‌ای ایران می‌گوید و تا زمان ادای سوگند ریاست جمهوری در کنگره آمریکا زمان زیادی ندارد. این اقدام تروریستی تنش‌ها را پیش از مراسم تحلیف بایدن افزایش می‌دهد.

محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری صنایع دفاعی کشورمان، عصر روز جمعه در میدان خلیج فارس آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت.

به گفته شاهدان محلی، ابتدای غروب روز جمعه یک درگیری در منطقه آبسرد آغاز شده که منجر به تبادل آتش میان دو طرف می‌شود. در این درگیری خودروی اول با آر پی جی مورد هدف قرار گرفته و به خودروی دوم هم تیراندازی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۰۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
اگر از دشمنان قسم خورده به خون امت واحده رسول الله ص امت حزب الله انتقام درخور خون صدیقین و شهدایمان را نگیرید دشمنان پروتر و شقاوتشان و سفاکیشان بیشتر می شوند و مداوم به ترورهای فیزیکی شخصیتهای ارزشی با ارزش مملکتمان ادامه خواهند داد چرا که شما نمی توانید دشمنان قسم خورده اسلام مسلمین را در دادگاهای جهانی محکومشان کنید و به مجازات کیفری برسانیدشان چون در دادگاهای جهانی قاضیانشان عوامل و دستنشاندها و کارگزاران همین تروریستها فراعنه ظالم و ستمگر فاسدین فاسقین جنایتکاران هستند .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار