مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبرداد؛

فعالیت ۲۰۸ مرکز نیکوکاری در جوار مساجد

پرپنچی گفت: هم اکنون۵۷۱ مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران فعالیت می‌کنند که ۲۰۸ مرکز از این تعداد در جهت ارائه خدمات به نیازمندان در جوار مساجد فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به فعالیت غرفه اداره هماهنگی مؤسسات خیریه این نهاد در حاشیه برگزاری دوره های آموزشی سازمان امور مساجد که با هدف آشنایی کارکنان این سازمان با فعالیت ها و شیوه های ایجاد مراکز نیکوکاری در مجتمع فرهنگی محراب برای ایجاد شده است،گفت:مراکز نیکوکاری با هدف ارتقاء کارکردهای اجتماعی، توسعه و ترویج فرهنگ انفاق،نیکوکاری،تعاون و همیاری در محله، شناسایی نیازمندان واقعی و ارائه خدمات به آنان و شناسایی خیران و جذب کمک های آنان ایجاد می شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۱۷ مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران فعالیت می کند، افزود: از این تعداد ۲۰۸ مرکز نیکوکاری در جوارمساجد استان استان تهران ایجاد شده است.

پرپنچی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری همکار کمیته امداد هستند و به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، بیان کرد: کمیته امداد در اداره امور مراکز نیکوکاری دخالت نمی‌کند و فقط تجارب خود را در اختیار آنها قرار می‌دهد و از استقلال مالی و اداری برخوردار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند، ادامه داد: شناسایی نیازمندان و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است؛ با توجه به محقق شدن اهداف این نهاد برای تقویت استقلال کاری و احراز هویت مردمی این مراکز، کمیته امداد مدیریت این مراکز را به هیئت عامل مراکز نیکوکاری واگذار کرده است.

وی ادامه داد: از نتایج مثبت فعالیت این مراکز، تمرکز بر محله و محله‌گرایی در امور خیریه با محوریت مساجد و ایجاد همبستگی در جامعه و ارتقاء فرهنگ انفاق و نیکوکاری است.

پرپنچی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال بیش از ۲۵۶ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان نقدی و غیرنقدی کمک مردمی از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد استان تهران جمع‌آوری شده است، گفت: این کمک ها توسط هیئت امنای مراکز نیکوکاری در میان نیازمندان شناسایی‌شده توسط این مراکز توزیع شده است.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار