امیر ناظمی خبر داد:

پوشش ۹۴ درصدی اینترنت در سطح کشور

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از افزایش سطح پوشش اینترنت کشور به ۹۴ درصد خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از طرح‌های پست‌بانک ایران با اشاره به اینکه هشت سال پیش میزان دسترسی به فناوری اطلاعات در کشور ۲۲ درصد بوده و امروز با استراتژی‌های وزارت ارتباطات ۸۱ درصد مردم حداقل هفته‌ای یک‌بار از اینترنت استفاده می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر سطح پوشش اینترنت در کشور به ۹۴ درصد رسیده است.

ناظمی با تأکید بر اینکه این فراگیری هم جنبه زیرساختی و هم خدمات محتوا دارد، تصریح کرد: فراگیری در حوزه خدمات به معنای این است که خدماتی ارائه شود که گروه‌های مختلف با نیازمندی‌های خاص بتوانند از این خدمات استفاده کنند و در حوزه بانکی و مالی که گسترش و فراگیری خدمات مورد توجه بیشتری است اولین موضوع احراز هویت افراد بدون نیاز به حضور برای استفاده از خدمات مالی است.

ضرورت فراگیری دسترسی‌پذیری خدمات بانکی

وی افزود: دومین موضوع دسترس‌پذیری خدمات بانکی است؛ به معنای آنکه هر گروه از مشتریان با توجه به نیازمندی‌های خاصی که دارند بتوانند از آن خدمات استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با بیان اینکه بسیاری از مواقع تصور ما این است که میزان استفاده از یک نیازمندی خاص کم است، خاطرنشان کرد: وقتی که به‌طور متوسط گروه‌های خاصی نیازمند خدمات می‌شوند به یک مسئله توجه می‌کنیم و امروز بر همین اساس خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات و دسترس‌پذیری در حوزه بانکی و مالی در پست‌بانک رونمایی می‌شود.

ارتباط دو سویه بین بانک‌ها و فناوری حاکم است

ناظمی با تأکید بر اینکه رابطه بانک‌ها و فناوری اطلاعات یک ارتباط دوسویه است، گفت: بانک‌ها از یک‌سو از فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند تا خدمات مالی بهتری به شهروندان ارائه دهند و ابزار‌هایی مانند کیف پول الکترونیکی و احراز هویت و حتی ابزار‌های مرتبط با شفافیت مالی در این دسته قرار دارند و از سوی دیگر با حمایت از صندوق‌های جسورانه به توسعه تکنولوژی فناوری اطلاعات کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های اصلی وزارت ارتباطات فراگیری خدمات فناوری اطلاعات در کشور بوده است، افزود: ایران به‌عنوان یکی از کشور‌های دارای رشد بالا در فراگیری فناوری اطلاعات برای سومین سال پیاپی توسط ITU انتخاب‌شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه پست‌بانک به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری معرفی شده است، اظهار کرد: پست‌بانک به‌سوی بانکداری الکترونیکی حرکت رو به پیشرفت را آغاز کرده است.

ناظمی با تقدیر از کنشگران اجتماعی که مسئله دسترس‌پذیری را به یک موضوع عمومی تبدیل کرده‌اند، گفت: امروز استفاده از خدمات بانکی برای نابینایان میسر می‌شود و این موضوع با پیگیری نابینایانی رقم خورد که این موضوع را تبدیل به یک دستور کار سیاستی کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
حیف پول به اینترنت از چهارشنبه همش قطع و وصل میشیم سر کلاسای دانشگاه هم که مشکله دیگه خدایی با این کاراتون چه سودی میبرین
آخرین اخبار