شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در تالاب میقان اراک/ ۳۵۰ لاشه پرنده از تالاب جمع‌آوری شد

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه امکان استفاده از قایق وجود ندارد جمع‌آوری لاشه‌ها به سختی در حال انجام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمید غیاثی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اظهار داشت: احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از شهریورماه پیش‌بینی شده بود، از این رو هماهنگی‌های لازم برای رسیدگی به موضوع انجام شد.

او افزود: در حال حاضر تنها تالاب میقان درگیر بیماری است و هنوز گزارشی از ورود بیماری به واحد‌های صنعتی و خانگی و مرغداری‌های اطراف نداشتیم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بیماری در محدوده تالاب کنترل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون ۳۵۰ لاشه پرنده مبتلا به این بیماری در تالاب جمع‌آوری و به صورت بهداشتی دفن شده است. غیاثی بیان کرد: پایین بودن سطح آب در تالاب و لجن‌زار بودن حاشیه آن سبب سخت شدن ورود به تالاب و جمع‌آوری لاشه‌ها شده است.

او با اشاره به اینکه وسعت تالاب ۲۶ هزار هکتار بوده و منطقه آبگیر آن ۱۲ هکتار است گفت: برای پایش وضعیت باید حدود چهار کیلومتر را داخل آب و لجن تردد کرد و با توجه به اینکه امکان استفاده از قایق وجود ندارد جمع‌آوری لاشه‌ها به سختی در حال انجام است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
هر دم از این باغ.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
خدایا این سال نحس‌چرا تموم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
نه دیگر
Canada
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
دانشمندان ورود کنند
نکند خطری ملت را تهدید کند