کوتاه کردن دست متصرفان از اراضی ملی رودبار

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: ۴۳ هکتار از اراضی ملی شهرستان رودبارجنوب از دست متصرفان خارج شده است.


امیرافضلی ،فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،با اشاره به  این که  ۴۳ هکتار از اراضی ملی روستای سعدآباد بخش مرکزی شهرستان رودبارجنوب چندی پیش به دست  افراد سودجو  تصرف شده بود گفت:نیرو‌های پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبارجنوب با همکاری نیروی انتظامی شهرستان رودبار اراضی ملی را از دست متصرفان خارج و به دولت باز گردانده اند.

او افزود: برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی ادامه داد.

امیر افضلی با اشاره به اینکه هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد بیان کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با "شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار