عرف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهید فخری زاده در زمینه علمی پیشگام بودند

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: شهید فخری زاده در زمینه علمی پیشگام بودند؛ او در مسئله کرونا و دستیابی به کیت‌های تشخیص این ویروس، پیشرفت قابل توجهی داشت.

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حادثه تروریستی روز جمعه که منجر به شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌‌ای کشورمان شد، بیان کرد: این حادثه جوانب مختلفی دارد که در پیام مقام معظم رهبری هم به آن اشاره شده، اولین جنبه این حرکت دشمن جلوگیری از توسعه علمی در کشور بود، زیرا شهید فخری زاده در زمینه علمی پیشگام بودند، به عنوان مثال او در مسئله کرونا و دستیابی به کیت‌های تشخیص این ویروس، پیشرفت قابل توجهی داشتند؛ در واقع در موضوعات مختلفی که به او ماموریت داده می‌شد، بسیار پیشرو بود.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: متهم اصلی چنین ترور‌هایی رژیم اشغالگر قدس است که از قبل هم در اخبار و اطلاعاتی که کشف شده شهید فخری زاده را در لیست ترور خود داشتند و با توجه به نوع این اقدامی که صورت گرفته هم انفجار با مواد منفجره توسط یک وانت نیسان و بعد هم تیراندازی نشان می‌دهد که پشت این ترور یک دولت تروریست است.

عرف مراقبت از شکاف داخلی را مهم خواند و گفت: باید دقت کرد که چنین اقداماتی منشا شکاف در کشور نشود و عده‌ای دیگر را متهم کنند که این موضوع در چهارچوب اهداف دشمن تعریف شده و جای اینکه ما دشمن را هدف قرار دهیم بیایم در داخل همدیگر را متهم کنیم؛ باید مواظب باشیم که در این تله راهبردی نیفتیم.


  • بیشتر بخوانید

متجاوز تنبیه خواهد شد، اما نه در زمین بازی که او تعریف کند


وی افزود: در پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور این موضوع روشن است که به طور حتم باید عاملان و آمران شناسایی و با آن‌ها برخورد شود و دستگاه‌های ذیربط باید تلاش مضاعف انجام دهند. این موضوع برعهده شورای امنیت ملی است، البته بعد از این اتفاق بلافاصله وزیر کشور و معاونت امنیتی موضوع را پیگیری و جلسات مختلفی را برگزار کردند.

عرف خاطرنشان کرد: به طور جد این موضوع پیگیری می‌شود و از ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو شورای امنیت کشور استفاده خواهد شد و به مردم این اطمینان را خواهیم داد که موضوع حتما پیگیری می‌شود؛ اکنون سرنخ‌هایی وجود دارد، اما بیانش زود است و توسط دستگاه ذیربط اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار