کمبود تخت ‌آی.سی.یو برای بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت: در صورت نیاز بیماران کرونایی در استان به بخش آی سی یو، با محدودیت‌های جدی مواجه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا گفت: ۳۳ بیمار کرونایی همه ظرفیت آی سی یو بیمارستان‌های استان را اشباع کرده و در صورت نیاز ِسایر بیماران به این بخش، با محدودیت‌های جدی مواجه هستیم.

کلانتری همچنین از فعال شدن خط دوم تولید اکسیژن در استان خبر داد و افزود: تنها مشارکت مردم می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

او با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی و بر پایی مجالس جشن و عزا مهمترین عامل در انتشار این ویروس، ابتلا و مرگ ومیر افراد مسن در خانواده‌ها است، بر مشارکت و همراهی مردم با تصمیمات این ستاد تاکید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد همچنین در خصوص چگونگی فعالیت دستگاه‌های اداری گفت: به تشخیص مقام عالی اجرایی در ستاد کرونای کشور ، کارکنان ادارات در شهر‌های با وضعیت قرمز با یک سوم ظرفیت، مناطق نارنجی یک دوم و زرد دو سوم ظرفیت در طول هفته در محل کار حضور می یابند.
 
او به اهمیت رعایت محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و افزود: در جدیدترین محدودیت‌های اِعمال شده مشارکت مردم ۹۶ درصد بوده است.
 
کلانتری بیان کرد: به همین منظور پوشش کامل محدودیت‌ها در استان عملیاتی و امیدوار کننده است.
 
استاندار به اجرای خوب طرح محله محور شهید سلیمانی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و سپاه فتح اشاره کرد و گفت: ۵ هزار نفر در قالب ۷۳۶ گروه در این طرح مشارکت دارند و اهدافی از جمله شناسایی بیماران در محله‌ها را دنبال می‌کنند.
 
در این جلسه همچنین پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ابتلای ۱۵۳ مورد به کرونا قطعی گزارش شده است.

یزدانپناه افزود: تا دیروز ۳۱۰ بیمار کرونایی در استان جان باخته اند.
 
او بیان کرد: بروز بیماری در کشور یازده در هزار است، اما این آمار در استان به بیش از دو برابر افزایش یافته است.
 
او افزود: دیروز از ۴۶۳ نمونه آزمایشگاهی ۴۹ درصد مثبت گزارش شده است.
 
در این جلسه اعضا در باره چگونگی اعمال محدودیت‌ها و همچنین ادامه طرح شهید سلیمانی در محله‌ها گفتگو کردند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.