مردم از تردد در اطراف تالاب‌ها و آبگیرها خودداری کنند

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: حضور و تردد در نزدیکی تالاب‌های این استان به دلیل مشاهده آنفلوآنزای پرندگان در برخی مناطق کشور ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، نبی اله قائدرحمتی،معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان  به رسانه‌ها اعلام کرد: باتوجه به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه استان، لازم است مردم از تردد در اطراف تالاب‌ها و آبگیرها خودداری کنند.

او اظهار داشت: ساکنان مناطق تالابی، سدها و پرورش دهندگان طیور باید مراقب انتقال این بیماری از پرندگان مهاجر به طیور و ماکیان خود باشند.

او با تاکید بر اجتناب از هرگونه تردد غیرضروری در محل‌های تالابی و آبگیرها افزود: در صورت بروز هر گونه تغییر در رفتار طیور و یا تلفات، مراتب به دامپزشکی یا محیط زیست اطلاع رسانی شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: هم اکنون فصل مهاجرت پرندگان است بنابراین جمعیت این حیوانات در کنار تالاب‌ها افزایش یافته و لازم است جوامع بومی محلی از نزدیک شدن طیور خود به این کانون‌ها جلوگیری کنند.

قائدرحمتی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از آنفلوآنزای پرندگان در لرستان مشاهده نشده است گفت: حدود ۱۵ تالاب و بیش از ۱۰ سد و آب بند در این استان وجود دارد که احتمال ورود پرندگان مهاجر به آنها دور از انتظار نیست.

او با اشاره به گشت‌های روزانه مشترک دامپزشکی، محیط زیست و بهداشت در مناطق پرخطر ادامه داد: شهروندان به هیچ عنوان نباید از گوشت پرندگان صید شده استفاده کنند چرا که هرگونه تماس با پرندگان آلوده احتمال انتقال بیماری را به همراه دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار