دستگیری یک نفر از شکارچیان خرس قهوه ای در دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک نفر از متهمان شکارچیان خرس قهوه ای دستگیر و ۲ نفر دیگر متواری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: شنبه هشتم آذر ماه در ساعت ۱۲ ظهر، صدای شلیک اسلحه از نوع گلوله زنی(سه بار)، توجه ماموران محیط زیست را که مشغول گشت و کنترل منطقه حفاظت شده دنا بودند را به خود جلب کرد.

هاشمی افزود: ماموران ضمن برقراری تماس تلفنی با واحد فرماندهی در ستاد با استفاده از دوربین چشمی به رصد و پایش محل تیراندازی پرداختند.

او با بیان اینکه فوراً گروهی از ستاد به منطقه اعزام شدند گفت: پس از ۳ ساعت دوربین کشی و رصد منطقه، ماموران موفق شدند، ۳ نفر متخلف را که بدون هماهنگی با ماموران یگان حفاظت وارد منطقه شده بودند را در همان محل شناسایی کنند.

هاشمی افزود: پس از حدود ۴ ساعت تلاش و پیاده روی در منطقه، ماموران یک نفر از آن‌ها را دستگیر کردند و دو نفر دیگر از آن‌ها فرار کردند.
 
او بیان کرد: پس از دستگیری متهم، ماموران به جستجو در منطقه ادامه دادند و متاسفانه لاشه یک قلاده توله خرس قهوه‌ای حدودا" ۳ ساله با جنسیت نر که با شلیک گلوله از پای درآمده بود را کشف کردند.

مدیرکل حفاطت محیط زیست استان ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا با این اداره کل در شهرستان دنا و انتقاد از برخی بی رحمی‌ها توسط متخلفان به حیات وحش افزود: با همکاری و هماهنگی دادستان محترم، ضمن تشکیل پرونده، متهم به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی و انتطامی داده شد.

او در پایان ضمن تشکر از یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا گفت: دراین شرایط خطرناک کرونایی و بارش‌های چند روز اخیر محیط بانان با جان و دل از حیات وحش دنا حفاظت می‌کنند و متخلفین بدانند در صورت هر گونه دست درازی به سرمایه ملی درامان نخواهند بود.
 
براساس قانون جریمه حقوقی ناشی از شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای با جنسیت نر ۷۵ میلیون تومان و ماده آن ۲۲۵ میلیون تومان جدای از جریمه کیفری آن تعیین شده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.