مدنی خبرداد؛

هدف گذاری برای تولید ۱۱ هزار تن آبزی در سال ۹۹

مدیر عامل بنیاد برکت: امسال علاوه بر تولید گوشت بحث آبزی پروری هم مورد توجه است و تولید ۱۱ هزار تن پروتئین از طریق طرح‌های آبزی پروری هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در نخستین نشست شورای هماهنگی رویداد دریای برکت اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه‌های مختلف بر مبنای تعاریفی که در حوزه توانمندسازی اقتصادی و محرومیت زدایی داشته حوزه‌های مخالفی را تعریف کرده است.

او با بیان اینکه یکی از این حوزه‌ها مجموعه بنیاد برکت است و اصل کار این نهاد توانمندسازی و استفاده از ظرفیت‌ها در بخش معادن، منابع طبیعی، حوزه‌های عمرانی و... با اولویت مناطق محروم است، گفت: بنیاد برکت در حوزه اشتغالزایی ۱۳ سال است که فعالیت می‌کند و تا کنون به بیش از ۴۰۰ بنگاه ورود کرده است.

مدنی‌افزود: ما به مدت ۳ تا ۵ سال با بنگاه‌ها مشارکت می‌کنیم و بعد از تقویت آن از بنگاه‌ها خارج می‌شویم.

او با بیان اینکه آن‌چیزی که از ۴، ۵ سال قبل در بنیادبرکت هدف گیری شده است این‌است که به نقاط محروم روستایی نگاه ویژه‌ای صورت گیرد، ادامه داد: از اواسط سال ۹۷ اشتغالزایی‌هایی اجتماعی محور طراحی شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه در حوزه‌های اجتماعی محورکار ما در دل روستا و حاشیه شهر هاست، تصریح‌کرد: این اقدام با اولویت بکارگیری ظرفیت مردمی شروع شده است و تاکنون ۷۵ هزار طرح خرد و کوچک اجرا شده است.

او با بیان اینکه در همه حوزه ها از جمله تامین پروتئین، صنایع دستی و ... ۲۱۵ شغل در بخش خرد و خانگی اتفاق افتاده است، ادامه داد:‌ابتدای امسال مقام معظم رهبری بر بحث تولید پوشاک تایید کردند و ما برنامه ریزی کردیم که در این‌حوزه تا پایان‌سال ۶ میلیون دست پوشاک تولید شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه با همکاری برند‌های مختلف رویداد چرخ برکت رخ داده و تاکنون در صنایع کوچک، متوسط، و بالادستی ۴۰۰ ایده ثبت شده است، تصریح‌کرد: موضوعی دیگری که سامان دهی شد موضوع ساماندهی کولبران سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بود و رویداد کاک برکت را طراحی کردیم که تاکنون ۶۷۵ ایده ثبت شده است و درحال حاضر در مراحل داوری قرار دارد.

او افزود: خروجی‌های همه این‌رویداد‌ها تحت حمایت بنیاد برکت قرار میگیرد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان‌اینکه امنیت غذایی در حوزه آبزی پروری مورد توجه است، گفت: تاکنون بیشتر تمرکز بنیاد برکت تولید گوشت قرمز بوده است همچنین در سال گذشته ۲۱ هزار تن گوشت قرمز تولید شده است که این‌میزان بیش از۱۰ درصد واردات کشور را در بر میگیرد.

مدنی بیان کرد: امسال علاوه بر تولید گوشت بحث آبزی پروری هم مورد توجه است و تولید ۱۱ هزار تن پروتئین از طریق طرح‌های آبزی پروری هدف گذاری شده است.

او با بیان اینکه در حوزه آبزی پروری فاصله ما در ایران با کشور‌های دیگر فاصله زیادی است، افزود: ما در ایران ۱۲ هزار کیلومتر مربع پهنه آبی داریم و ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر هم خط ساحلی داریم که میتوانیم از آن استفاده کنیم.

مدنی ادامه داد: اگر جهان در سال ۲۰۱۸، ۲۱۲ میلیون تن تولید آبزی داشته است در ایران،ما متاسفانه کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید داشتیم.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه در حوزه جهانی در صنعت آبزی پروری ۵۶ میلیون شاغل داریم، گفت: این درحالی است که در کشور ما کمتر از ۲۲۰ هزار نفر شاغل در این‌حوزه هستند و که این مقدار کمتر از ۰.۲۵ درصد است.

او با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در کشور ما ۱۲ کیلوگرم است که این‌مقدار در دنیا ۲۲ کیلوگرم اعلام‌شده است، ادامه داد: در این حوزه کار‌های موثری صورت گرفته، ولی کافی نبوده است.

مدنی با بیان اینکه بنیاد برکت برنامه ریزی گسترده‌ای را در این‌زمینه انجام داده است، گفت: در مجموع برای ۶ بنگاه آبزی پروری با ظرفیت هزار و ۷۰۰ نفر هدف گذاری شده است و قرار است ۷ هزار تن تولید برای امسال داشته باشند.

او افزود: در ۳ مجموعه سرمایه گذاری شروع شده است و در ۳ مجموعه دیگر به زودی سرمایه گذاری‌ها انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه در طرح‌های خرد هدف گذاری که انجام شده تولید ۴ هزار تن آبزی است، گفت: بیش از هزار و ۲۰۰‌طرح در این‌بخش دنبال خواهد شد و تاکنون بیش از ۲ هزار تن محقق شده است.

بیشتر بخوانید

احیای ۱۲ هزار واحد تولیدی به همت بنیاد برکت

توزیع بیش از ۳۵۰۰ بسته اقلام معیشتی در استان تهران

افتتاح و اجرای ۷۰ پروژه عمرانی و غیرعمرانی در منطقه محروم احمدفداله خوزستان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار