آغاز ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از هفته آینده

ثبت نام داوطلبان متقاضی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت نام از داوطلبان متقاضی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی  از یک‌شنبه هفته آینده شانزدهم آذر آغاز خواهد شد.

کنکور کارشناسی ارشد ۶ خرداد ۱۴۰۰ برگزار برگزار خواهد شد و طبق روال هر ساله کارت ورود به جلسه ۳ روز پیش از برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت منتشر خواهد شد.

شرایط و ضوابط

همه دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام که همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ ۹۹/۰۹/۱۶ در درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر می‌شود، در آزمون ورودی شرکت کنند.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال ۱۳۹۹ چه در دانشگاه محل قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را نخواهند داشت.

دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد حق ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ را نداشته و تنها در صورت انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت نام می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته‌های پزشکی باید قبل از ثبت نام وضعیت طرح تعهد به خدمت خود را مشخص کنند.

دارندگان مدارک تحصیلی معادل در صورتی که حائز شرایط " آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر" باشند حق ثبت نام خواهند داشت. آن دسته از داوطلبان دارای مدرک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه شورای انقلاب فرهنگی (۳ / ۹ / ۱۳۷۷) در دوره‌های معادل پذیرفته شده اند در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

داوطلبان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
به گوش مسئولین برسونید هزینه ثبت نام ۹۰ هزارتومن برای ارشد خیلی زیاده مخصوصا اینکه خیلیامون رشته ستاره دارم شرکت میکنیم با ۱۸۰ هزارتومن بدیم اونم وسط ماه که خیلیا حقوق بگیرن و پولی دستشون نیست چطور ثبت نام کنیم؟لطفا رسیدکی کنید
پارسال هزینه ثبت نام ۴۵ هزارتومن بود امسال دقیقا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته شده ۹۰ هزارتومن . خداخیرتون بده پیاممو تایید کنید