مدیرعامل گروه پتروپارس خبر داد:

راه‌اندازی اولین کمپرسور تبرید منطقه پارس۲ در غیاب شرکت‌های خارجی

مدیرعامل گروه پتروپارس از بومی‌سازی راه‌اندازی کمپرسور تبرید پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی به دست متخصصان داخلی برای اولین بار در منطقه پارس۲ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حمیدرضا مسعودی مدیرعامل گروه پتروپارس از بومی‌سازی راه‌اندازی کمپرسور تبرید پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی به دست متخصصان داخلی برای اولین بار در منطقه پارس۲ خبر داد.

مسعودی با تاکید بر اینکه شرکت سازنده به دلیل تحریم‌های غیرقانونی از اعزام نماینده متخصص جهت کنترل سیستم‌های ایمنی و راه‌اندازی خودداری کرد، گفت: با وجودی که این کمپرسور به تکنولوژی روز دنیا مجهز و راه‌اندازی آن بسیار حساس و پیچیده است، مهندسان گروه پتروپارس با همکاری دیگر متخصصان داخلی تصمیم به راه‌اندازی آن بدون حضور سازنده خارجی گرفته و طی حدود ۲۰ هزار ساعت کار کارشناسی و عملیاتی و با روحیه جهادی موفق به راه‌اندازی و تحویل آن به تیم بهره‌برداری پالایشگاه دهم به عنوان اولین تجهیز از این نوع شدند.

وی افزود: توربو اکسپندر چهارم و آخرین تجهیز واحد ۱۰۵ نیز از دیگر بخش‌هایی است که با همت و تلاش متخصصان و مهندسان داخلی راه‌اندازی شده و به این وسیله آخرین ردیف افزایش جداسازی متان و اتان گاز فاز ۱۹ تکمیل و به مجتمع گاز پارس جنوبی تحویل شد.

 مسعودی تاکید کرد: با راه‌اندازی این تجهیرات و به خصوص کمپرسور تبرید، واحد‌های ۱۴۷ و ۱۴۸ پالایشگاه و همچنین مخازن ذخیره LPG نیز به بهره‌برداری رسید و در نتیجه تولید محصول با ارزش و گرانبهای LPG به میزان روزانه ۲۰۰۰ تن محصول پروپان و ۱۲۵۰ تن محصول بوتان افزایش یافت.

مدیرعامل گروه پتروپارس همچنین خبر داد: خط لوله صادرات LPG سرد از فاز ۱۹ به بندر صادراتی تمبک به عنوان آخرین مراحل اتمام این طرح ملی آماده راه اندازی است.

گفتنی است با توجه به دستاورد‌های اشاره شده، برای اولین بار در منطقه پارس ۲، زنجیره تولید محصولات قابل استحصال پالایشگاه فاز ۱۹ بطور کامل به سرانجام رسید و برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت پتروپارس ثبت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار