معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: اقلیم گرم و خشک استان کرمان برای پرورش شترمرغ از نظر اقتصادی مناسب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی باقری، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمان  با بیان اینکه استان کرمان از نظر شرایط آب و هوایی، گزینه خوبی برای اشتغال زایی در امر پرورش شترمرغ است، گفت: اقلیم استان کرمان با زیستگاه اصلی این حیوان که آفریقای جنوبی است، همخوانی دارد و به دلیل دارا بودن آب و هوایی خشک کرمان این پرنده به بسیاری از بیماری‌ها دچار نمی‌شود؛ زیرا در محیط گرم و خشک بیماری تکثیر نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه هر قطعه پوست یک شترمرغ ارزشی زیادی دارد، افزود: شترمرغ بزرگ‌ترین پرنده موجود در جهان است و تمام اندام‌های این حیوان دارای ارزش اقتصادی بالایی است و  پرورش  آن در اقلیم استان کرمان به دلیل قابل استفاده بودن همه اعضای بدن این موجود، فرصتی مناسب برای اشتغال زایی و تولید است.

باقری گفت: به طور میانگین یک شترمرغ حدود ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارد که تنها ۳۰ کیلوگرم از وزن این حیوان به گوشت اختصاص دارد و بقیه لاشه آن را پوست، پر، چربی و استخوان تشکیل می‌دهد که می‌توان آن‌ها را در عرصه تجارت فرآوری کرد.

او با بیان اینکه پرورش شترمرغ دیر زمانی نیست که در کشور آغاز شده است، بیان کرد: اگر بتوانیم در استان کرمان حرکتی صنعتی با مطالعات اولیه طرح پرورش شتر مرغ را پیش بگیریم به طور قطع بسیاری از بیکاران جذب کار می‌شوند و رونق منطقه را شاهد خواهیم بود.

 باقری با بیان اینکه با تولید و توسعه شترمرغ  در استان می‌توان علاوه بر پاسخگویی به نیاز کشور، در زمنیه صادرات آن نیز اقدام کرد، تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده، میزان ارزآوری، سودآوری و اشتغال زایی این صنعت بالا است و در مقطع حساس کنونی که کشور با انواع تحریم‌ها مواجه است و آمار جمعیت جوان بیکار در کشور نیز بالا است، پرورش شترمرغ می‌تواند به صنعت و شکوفایی این بخش کمک کند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار