فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: از ابتدای آذر امسال تاکنون، ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ سید علی حسینی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای آذرماه امسال تاکنون ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان‌های جنوبی استان کشف شده است، گفت: این  ۳۵ قطعه شی تاریخی  در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج، قلعه گنج و رابر از طریق جلب مشارکت‌های مردمی به دست آمده اند. 

او افزود: تعدادی از اشیای مذکور تعیین قدمت شده اند و قدمت اشیای باقی مانده نیز به زودی از سوی کارشناسان باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام می‌شود.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه اشیای کشف شده در شهرستان جیرفت شامل هفت کاسه، کوزه سفالی و سنگ صابونی و همچنین یک قطعه فلزی است، بیان کرد: قدمت این اشیا به هزار سوم قبل از میلاد و پس از میلاد برمی گردد.

او با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و آموزش، منجر به جلب مشارکت‌های مردمی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین تعداد محوطه‌های باستانی و اماکن تاریخی در جنوب استان کرمان قرار دارد، برگزاری جلسات متعدد آموزشی و همفکری با اقشار مختلف این مناطق، منجر به کشف بالای اشیای تاریخی از طریق جلب مشارکت‌های مردمی شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در ماه گذشته ۶۴ جلسه با دستگاه‌های همیار، همچون: محیط زیست، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی، ائمه جمعه، شهرداری ها، شورای شهر، معتمدین محلی و... برگزار شده است.

او بیان داشت: نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیرو‌های امنیتی و انتظامی به صورت ۲۴ ساعته از تمامی اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی سطح استان کرمان مراقبت می‌کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار