در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توقف صادرات راهی برای تعادل بازار میوه/ نرخ هر کیلو انار به ۱۹ هزار تومان رسید

عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: توقف صادرات می‌تواند مشکل گرانی میوه‌هایی همچون پرتقال و انار را مرتفع کند.

اکبر یاوری عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت انار در آستانه شب یلدا خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله قیمت برخی اقلام میوه همچون انار مقداری در شب یلدا به سبب ازدیاد تقاضا افزایش می‌یابد.

وی افزود: افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت نهاده‌های تولید، سال ناآور تولید، افت تولید و صادرات علت اصلی گرانی پرتقال و سیب است.

یاوری با بیان اینکه قیمت هر کیلو پرتقال از ۴ تا ۵ هزار تومان به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان رسیده است، گفت: نرخ کنونی هر کیلو انار از ۱۰ هزار تا ۱۹ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار است که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیک عرضه انار تا پایان دی است، گفت: انار‌هایی که طی ماه‌های بهمن و اسفند عرضه می‌شوند، در سردخانه نگه داری شده اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه پرتقال وجود ندارد، تصریح کرد: گرچه تولید پرتقال نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است، اما با توقف صادرات مشکل توزیع انار و پرتقال در بازار داخل رفع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
چون انار از خارج میادبخاطر همین گرانه
آخرین اخبار