استاندارد راهداری زمستان استان کمتر از ۳۰ درصد است

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : استاندارد راهداری زمستان استان کمتر از ۳۰ درصد است، باید در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری یک اکیپ کامل زمستانی مستقر باشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریبرز کریمی مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : استاندارد راهداری زمستان استان کمتر از ۳۰ درصد است، باید در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری یک اکیپ کامل زمستانی مستقر باشد که ما در فاصله ۱۶۰ کیلومتری این اکیپ را با ناوگانی فرسوده که جوابگوی نیاز امروز نیست، مستقر کرده‌ایم.

او در خصوص آخرین وضعیت بارش برف و باران در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت : در حال حاضر تمامی محور‌های مواصلاتی استان باز است.

او به حضور ۴۴ اکیپ در راهدارخانه‌های ثابت و سیار استان، ادامه داد: در سه شهرستان، بارش برف و برف‌روبی انجام شده و در ۱۱ شهرستان استان بارش باران را داشته‌ایم.

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه مجموع نیرو‌های راهدار آماده‌باش و مستقر در راهدارخانه‌های سطح استان و درگیر برف‌روبی طی بارندگی‌های روز‌های گذشته را ۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: مجموع ماشین آلات درگیر ۲۱ دستگاه بودند که ۱۶۰ کیلومتر برف‌روبی و در ۱۰ مقطع ریزش‌برداری انجام شد.

او اشاره به فرسودگی و سن بالای ناوگان راهداری داشت و افزود: استاندارد راهداری زمستان استان کمتر از ۳۰ درصد است باید در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری یک اکیپ کامل زمستانی مستقر باشد که ما در فاصله ۱۶۰ کیلومتری این اکیپ را با ناوگانی فرسوده که جوابگوی نیاز امروز نیست، مستقر کرده‌ایم.

کرمی به وجود ۸ هزار کیلومتر راه در استان اشاره و ادامه داد: ۲ هزار کیلومتر از این میزان راه خاکی و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر هم نیازمند آسفالت است.

او اعتبار لازم برای اصلاح راه‌های معیوب استان را ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اعتبارات (سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان) که از استاندارد هم کمتر است راه‌ها را نگهداری می‌کنیم که به کمک و توجه مسئولان استانی نیاز داریم.

او در خصوص بهبود نقاط حادثه‌خیز افزود: از ۶۶ نقطه حادثه‌خیز، پرتصادف و شناسنامه‌دار استان ۲۹ نقطه رفع نقص شده که برای مابقی هم برنامه‌ریزی‌هایی داریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار