افزایش ۱۰ برابری محصولات گلخانه‌ای خراسان شمالی

مساحت گلخانه‌های خراسان شمالی از سال ۹۲ تا کنون از ۱۰ هکتار به ۸۰ هکتار افزایش یافته است که ۸ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از راه اندازی اولین مجتمع گلخانه‌ای استان در مانه و سملقان خبر داد و گفت:کلیه زیر ساخت‌های لازم اعم از آب، برق، و گاز با استفاده از اعتبارات دولتی در این مجتمع گلخانه‌ای فراهم شده است.

تشکری عنوان کرد:مجتمع گلخانه‌ای امام رضا مانه و سملقان با مساحت ۱۱۵ هکتار و ۶۰ قطعه که در سه فاز در حال بهره برداری است.

تشکری گفت:در فاز یک و دو این مجتمع ۴۰ قطعه واگذار،۷۴ هکتار در حال ساخت و ساز و ۱۷ هکتار هم نزدیک به بهره برداری و فاز سه هم ۲۰ هکتار آماده واگذاری به متقاضیان است.


بیشتر بخوانید


او در ادامه به احداث مجتمع گلخانه‌ای ساریگل اسفراین اشاره کرد و افزود:این مجتمع با مساحت ۵۰ هکتار و ۴۴ قطعه با کلیه زیرساخت‌های برق و گاز آماده است همچنین مقرر شده فرآیند انتقال یک خط آب هم انجام شود تا مجتمع آماده واگذاری به متقاضیان باشد.

تشکری در ادامه روند توسعه گلخانه‌ها در استان به احداث گلخانه ۱۰۰ هکتاری شیروان با مشارکت موسسه ملل اشاره و عنوان کرد:با توجه به ابعاد و بزرگی کار در فاز اول ۲۰ هکتار آماده کلنگ زنی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:صادرات محصولات گلخانه‌ای استان در بازار بین المللی با استقبال زیادی روبرو شده به نحوی که محصول گوجه فرنگی به کشور‌های روسیه، آسیای میانه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی اسفراین نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر اسفراین قطب گلخانه‌ای استان محسوب می‌شود، افزود:در اسفراین ۴۰ هکتار سطح گلخانه‌ای داریم که ۸۰ درصد کشت خیار،۱۵ درصد گوجه فرنگی و ۵ درصد توت فرنگی و گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.