دفع آب‌های سطحی در شهر اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دفع آب‌های سطحی از اعتبارات شهرداری هزینه شده است و ۳۰۰ نقطه بحرانی آبگرفتگی معابر در این کلانشهر وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مراد حسینی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: با دستور شهردار اهواز تمام اکیپ‌های خدماتی در ۳ شیفت کاری به صورت شبانه روزی در حال دفع آب‌های سطحی و معابر نقاط مختلف کلانشهر اهواز هستند و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دفع این آب‌ها از اعتبارات شهرداری هزینه شده است و ۳۰۰ نقطه بحرانی آبگرفتگی معابر وجود دارد.

او افزود: در بارندگی پاییز امسال دفع آب‌های سطحی برای اولین بار طی چند ساعت اول از سوی اکیپ‌های خدماتی شهرداری اهواز دفع شد و درحال حاضر تنها مناطق کمپلو و کوی علوی، نقطه حاد آبگرفتگی معابر در پی بارندگی اخیر می‌باشند که درصدد رفع این معضل در کوتاه‌ترین زمان هستیم.

مراد حسینی بیان داشت: ظرف ۲۴ ساعت آینده معضل آبگرفتگی معابر در نقاط مختلف اهواز به طور کامل مرتفع خواهد شد و در ۵ روز اخیر و طبق دستور شهردار اهواز تمام تیم مدیریتی و تیم خدماتی به صورت آماده باش، حضور میدانی در جهت دفع آب‌های سطحی در تمامی نقاط اهواز را دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: مشکل تجمع آب‌های سطحی در پی بارندگی مشکل ساز و یا به معضل تبدیل می‌شد، گفت: خوشبختانه در بارندگی امسال تجیمع آب‌های سطحی در ساعات اولیه مرتفع صورت گرفت.

این مقام مسئول گفت: در حالی که طبق پیش‌بینی بودجه پارسال شهرداری اهواز تنها ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت رفع این معضل بوده است، اما شهرداری اهواز با توجه به تاکید مدیریت معضل دفع آب‌های سطحی در جهت رفاه حال شهروندان، بیش از آنچه که بودجه تعیین شده بود، اعتبار هزینه کرد.

او اظهار داشت: تاثیر مثبت عملکرد شهرداری اهواز در این بخش در بارندگی روز‌های اخیر و جلوگیری از رخداد معضلات همانند سال‌های قبل کاملا مشهود بود. به گونه‌ای که در سال‌های قبل از جمله پارسال تجمیع آب‌های سطحی تا ۱۰ روز نیز ادامه داشت و آب‌های سطحی به طور کامل وارد منازل برخی از شهروندان می‌شد که این معضلات در بارندگی روز‌های اخیر به شدت کاهش یافت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار