آغاز ثبت نام از داوطلبان شورا‌ی اسلامی شهر‌ها اسفند ۹۹ و روستا‌ها فروردین ۱۴۰۰

ثبت نام از داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها از ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ و روستاها ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: بر اساس اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور ثبت نام از داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها به طور غیر همزمان و در دو مقطع زمانی مجزا انجام خواهد شد.

خسرو دهقانی بیان کرد: بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها از ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ به مدت ۷ روز ادامه دارد و ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری نیز از ساعت ۸ صبح دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۸ یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، داوطلبان هنگام ثبت نام باید گواهی  نداشتن سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه کنند؛ بنابراین داوطلبان شورای اسلامی شهر‌ها از تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۱۶ دی‌ ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی برای دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام گواهی را ارائه کنند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر در خصوص استعفای مقامات برای داوطلب شدن در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا هم گفت: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محرومند؛ باید تا قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند.

دهقانی عنوان کرد: جزییات بیشتر در اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع هم استانی‌ها خواهد رسید.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.