درآمد ۴۰ هزار دلاری دلال PS5 در یک هفته

یک دلال PS5 توانسته طی یک هفته ۴۰ هزار دلار از فروش کنسول جدید شرکت سونی درآمد کسب کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دلالی در واقع فرآیندی است که طی آن یک نفر دستگاه یا وسیله‌ای پرطرفدار را خریداری می‌کند و با قیمتی بیشتر به دست مشتریان می‌رساند. این فرآیند همواره در بازارهای مختلف از جمله فناوری نیز انجام می‌شود.

دلالی در واقع بیشتر زمانی صورت می‌دهد که یک وسیله یا دستگاه طرفداران زیادی داشته باشد و تعداد محدودی از آن در بازار وجود داشته باشد. اکنون این اتفاق برای کنسول‌های پلی استیشن ۵ نیز پدید آمده است و به نظر می‌آید شرکت سونی سختی‌های زیادی برای جلوگیری از وقوع آن می‌کشد.


بیشتر بخوانید


سود شگفت‌آور کلاهبرداران در دلالی PS5

سود شگفت‌آور کلاهبرداران در دلالی PS5

بر اساس اطلاعات منتشر شده جدید، یکی از دلال‌های کنسول پلی استیشن ۵ که نام خود را Mark F گذاشته توانسته به تنهایی ۲۲۱ دستگاه PS5 خریداری کند و نوعی احتکار را صورت دهد. وی پس از خرید کنسول‌ها،‌ از آن جایی که کاربران بسیاری تمایل به خرید PS5 دارند، چهل عدد از آن‌ها را به قیمت هر کدام هزار دلار فروخت و سر جمع ۴۰ هزار دلار درآمد کسب کرد. از آن جایی که قیمت پلی استیشن ۵ حدود ۵۰۰ دلار است، خرید تمامی کنسول‌ها برای این شخص ۱۰۰ هزار دلار هزینه داشته است.

این یعنی مارک اف توانسته در یک هفته نیمی از هزینه خود را جبران کند. شرکت سونی سعی داشته با استفاده از محدودیت‌های بسیار جلوی خریدهای انبوه غیر قانونی را بگیرد. این مجموعه تنها به هر شخص با مشخصات فردی اجازه می‌دهد یک دستگاه کنسول خریداری کنند اما با این وجود مارک اف توانست از محدودیت‌های موجود رد شود و سوءاستفاده خود را صورت دهد.

گفتنی است؛ گفته می‌شود یک گروه از دلال‌های دیگر توانسته‌اند ۳۵۰۰ دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ را خریداری کنند و آن‌ها را با قیمت‌های بالا به فروش برسانند. اگر اقدامات این افراد بدون پیگرد قانونی عملی شود دلال‌های مذکور می‌توانند بیش از ۱ میلیون دلار درآمد کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار