بدون کد بورسی سود سهام عدالت واریز نمی‌شود

مدیرکل امور اقتصادو دارایی استان کرمان گفت: افرادی که کد بورسی ندارند سود سهام عدالت به آن‌ها تعلق نمی گیرد و به حساب آن‌ها مبلغ سود، واریز نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حمید شیخ اسدی مدیرکل امور اقتصاد ودارایی استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۱ میلیون و۴۰۰ هزار نفر سهامدار، روش غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده اند.

او با اشاره به اینکه ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کل کشور از سهام عدالت جامانده اند، افزود: افرادی که کد بورسی ندارند سود سهام عدالت به آن‌ها تعلق نمی گیرد و به حساب آن‌ها مبلغ سود، واریز نخواهد شد.

شیخ اسدی بیان داشت: ۷۰ درصد از مشمولان سهام عدالت در استان کرمان، روش غیرمستقیم دریافت سهام خود را انتخاب کردند.

او با اشاره به اینکه ۷ درصد از افرادی که جز ۱میلیون و۴۰۰ هزار نفر ثبت نامی از روش غیر مستقیم در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: هدف دولت از این طرح، افزایش نقش مردم در اقتصاد ومدیریت آن در بخش‌های خصوصی است.

شیخ اسدی بیان داشت: افرادی که سهام عدالت داشته‌اند و امروز از دنیا رفته‌اند وراثان آن‌ها می‌توانند با ارائه مستندات لازم به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و سهام را دریافت کنند.

او درخصوص جاماندگان از سهام عدالت، عنوان کرد: استان کرمان درصدد رایزنی در این باره است و هماهنگی‌های لازم بین مجلس و دولت انجام شده است تا این افراد نیز مشمول سهام عدالت در کشور شوند.

او با بیان اینکه توصیه ما این است کسی سهام عدالت را نفروشد، زیرا سهام رشد خواهد داشت، تصریح کرد: ارزش هر سهم سهام عدالت بیش از ۱۰ میلیون تومان است و اکنون حتی در شرایط رکود، تورم و کرونا مطمئن‌ترین بازار، بازار سرمایه است و مطمئنا سهام جهش خود را خواهد داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: جاماندگان سهام عدالت که از سال ۸۵ به بعد دنیا آمده اند و در حال حاضر کاری برای آن‌ها نمی‌توان کرد و هماهنگی‌هایی بین دولت و مجلس در حال انجام است تا فکری برای این جمعیت بشود.

او با اشاره به اینکه در روش مستقیم، مدیریت سهام در اختیار مردم قرار گرفته و افراد می‌توانند در ارتباط با سهام خود آن را مدیریت کنند، گفت: با اطلاع‌رسانی که انجام شده است ، بالغ بر۲ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر در طرح سهام ثبت‌نام کردند.

او تصریح کرد: در استان از تعداد ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر مشمول سهام عدالت، ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردندو ۴۵۰ هزار نفر دیگر نیز روش مستقیم را برای دریافت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند.

شیخ اسدی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با ثبت نام در سامانه ستان در انتخابات هیات مدیره مشارکت کنند، افزود: انتخاب افراد اصلح وتوانمند می‌تواند در افزایش میزان سود سهام و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان نقش مهمی داشته باشد.

مدیرکل اموراقتصاد و دارایی استان کرمان تصریح کرد: دراین روش، شرکت‌هایی تشکیل و بین مردم و دولت ،مدیریت سهام را پیگیری می‌کنند.

شیخ اسدی با بیان اینکه مردم باید در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کنند که بتوانند در مجامع عمومی شرکت‌ها نقش داشته باشند، افزود: دریافت کد بورسی توسط سهامداران سهام عدالت اجباری است.

شیخ‌اسدی با اشاره به اینکه افرادی که علاقمند به عضویت در هیات مدیره باشند باید در سامانه ستان ثبت‌نام کنند و احراز هویت شوند گفت: با توجه به گستردگی استان کرمان نیاز است اصحاب رسانه کمک کنند تا مردم از منافع عمومی خودشان آگاه شوند.

او با بیان اینکه انتخابات به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و باید افرادی توانمند انتخاب شوند که بتوانند سهام مردم را به خوبی مدیریت کنند افزود: برای عضویت در هیات مدیره حتما نباید افرادی باشند که خودشان سهامدار سهام عدالت باشند.

شیخ اسدی  گفت: افرادی که علاقمند به حضور در هیات مدیره هستند تا پایان آذرماه باید در سامانه ستان ثبت‌نام کنند و احراز هویت شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار