جهش ۳۰ هزار تنی در بزرگترین کارخانه اکسید منیزیم منطقه

تولید منیزیت کلسینه و زینتر در بزرگترین کارخانه اکسید منیزیم کشور و منطقه در شهرستان سربیشه، ۳۰ هزار تن افزایش یافت.

جهش ۳۰ هزار تنی در بزرگترین کارخانه اکسید منیزیم منطقهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مولائی، رئیس اداره صمت شهرستان سربیشه گفت: با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد تومانی در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه، ظرفیت تولید از ۳۷.۵ هزار تن به حدود ۷۰ هزار تن در سال رسیده است.

او افزود: این افزایش تولید علاوه بر افزایش بهره وری و پایدارسازی تولید کارخانه و مواد اولیه مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای این واحد، زمینه اشتغال ۲۲ نفر را فراهم کرده است.

 مولائی منیزیم کلسینه و زنیتر، اکسید منیزیم ذوبی و انواع جرم‌های نسوز را از جمله تولیدات کارخانه اکسید منیزیم سربیشه دانست و گفت: این تولیدات بخش بزرگی از نیاز صنایع محتلف کشور به مواد دیرگداز قلیایی منیزیتی را تامین می‌کند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره صمت شهرستان سربیشه اشاره‌ای هم به طراحی و اجرای طرح‌های توسعه تولیدات در واحد تولیدی کرد و افزود: با بهره برداری از طرح‌های توسعه دانه بندی، پرعیارسازی منیزیت و کارخانه تولید انواع آجر نسوز این کارخانه در آینده نزدیک، زنجیره ارزش این تولیدات کامل‌تر می‌شود.

مواد نسوز در صنایع سیمان، فولاد و ذوب و فراوری مواد معدنی بعنوان عایق در جداره کوره‌ها مصرف بالایی دارد و منیزیت یا کربنات منیزیم به عنوان ماده پایه در تولید مواد نسوز منیزیتی از کاربرد و اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار