توزیع ۱۰۰ هزار کیت تشخیصی سریع کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۱۰۰ هزار کیت تشخیصی سریع ویروس کرونا در استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اولین جلسه استانی بررسی روند اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در استان گفت: به طور میانگین روزانه ۴۵۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا سهمیه برای استان تعلق گرفته است.

او شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیاز‌های بیماران کرونایی و سالمندان از محور‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ذکر کرد و افزود:حدود ۳۰۰۰ تیم مراقبتی با حضور مراقبین سلامت و بهورزان در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

 اوتصریح کرد: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی نیازی به آمارسازی نداریم؛ بلکه باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در استان با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۵ درصد از مجموع مبتلایان کرونایی در استان جان‌باخته‌اند.

صومی با تاکید بر این‌که آذربایجان شرقی در وضعیت «نارنجی» کرونایی است خاطرنشان کرد: تنها ۵ شهرستان در وضعیت زرد است و مابقی شهرستان‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند و آذربایجان شرقی از لحاظ بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در رتبه‌بندی وزارت بهداشت در رتبه ۱۹ کشور قرار دارد.

الیاس گل‌محمدزاده معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا نیز گفت: یکی از محور‌های طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» این است که بیماران کرونایی در منزل تحت درمان قرار گرفته و حتی الامکان از مراجعه به بیمارستان جلوگیری شود و در این راستا تیم‌های درمانی در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

او خاطرنشان کرد: ۱۰۰ پزشک بسیجی و ۱۶۰۰ پایگاه مقاومت بسیج شهری و روستایی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی مشارکت می‌کنند.

رسول خدابخش فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: ۳ اکیپ در قالب درمان خانگی بیماران کرونایی و ۶۲ تیم مراقبتی مشتکل از بسیجیان و کادر درمان در قالب طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در اهر تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.