وزیر خارجه لبنان: با آمدن بایدن، گشایشی برای بیروت حاصل نمی‌شود

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد قرار نیست با آمدن بایدن، گشایشی برای بیروت رخ دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شربل وهبه، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در سخنانی در واکنش به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا اعلام کرد قرار نیست با آمدن بایدن، گشایشی برای بیروت حاصل شود.

شربه وهبه امروز، سه شنبه در مصاحبه با روزنامه «نداء الوطن» گفت: تغییر دولت آمریکا لبنان را تسکین نخواهد داد؛ زیرا این وحدت داخلی است که این کشور را به آرامش می‌رساند و سیاست آمریکا در رابطه با کشور ما ثابت است و ما جزو اولویت‌ها به شمار نمی‌رویم.

وزیرخارجه دولت پیشبرد امور لبنان همچنین درباره موضع لبنان نسبت به ایران و آمریکا گفت: لبنان در حد وسط قرار گرفته و این سخت‌ترین شرایطی است که می‌تواند باشد. به جز صهیونیست ها، ما باید با همه دوستانمان در کنار هر دو کشور باشیم.

او همچنین گفت: امیدوارم تحریم‌ها به زودی برداشته شود و ما را با مشکلات بیشتر مواجه نکند و هیچ کس نمی‌داند که آیا این تحریم‌ها متوقف می‌شود یا با دولت جدید ادامه خواهد یافت.

وهبه در پاسخ به سوالی در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل اعلام کرد: مذاکرات ما با اسرائیل درباره مرز‌های مشترک دریایی به معنای عادی سازی روابط نیست و این مذاکرات به طور غیر مستقیم انجام می‌شود.

وزیر امورخارجه دولت پیشبرد امور در لبنان با طرح سوالی در این زمینه ادامه داد: در سال ۱۹۴۹ وقتی لبنان به مذاکرات آتش بس فراخوانده شد، آیا اسرائیل را به رسمیت شناخت؟ این مسئله چندین مانع دارد. ما مانند برخی کشور‌های عربی نیستیم و ویژگی‌های خاص خود را داریم، اساس ما براجماع ملت لبنان و وحدت ملی است.

شربل وهبه همچنین در مورد روابط لبنان و کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز گفت: این‌ها برادران ما هستند و تلاش من در این زمینه حفظ روابط با این کشورهاست بدون اینکه وحدت ملی از بین ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار