خسارت باران به یک هزار کیلومتر از راه‌های عشایری فارس

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: بارش‌های اخیر به حدود یک هزار کیلومتر از راه‌های عشایری این استان خسارت کلی و جزئی وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح‌الله بهرامی از خسارت باران به یک هزار کیلومتر از راه‌های عشایری استان خبر داد و گفت: میزان این خسارت‌ها بین ۲۰ تا ۷۰ درصد بوده که برای ترمیم و بازسازی آن‌ها سه میلیارد تومان اعتبار لازم است.

او ادامه داد: از آنجا که بارش باران بیشتر در مناطق ییلاقی بوده و عشایر استان هم‌اینک در قشلاق حضور دارند، این بارش‌ها مشکلی برای عشایر ساکن ایجاد نکرده است.

بهرامی اظهار داشت: به منظور آماده سازی راه‌های عشایری استان برای تردد عشایر، به زودی و با همکاری فرمانداری‌های شهرستان‌ها و همچنین دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که ماشین آلات سنگین در اختیار دارند از جمله راه و شهرسازی و راهداری، عملیات ترمیم این راه‌ها آغاز خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر فارس بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری این مجموعه‌ها راه‌های آسیب دیده را به سرعت ترمیم کنیم تا عشایر تردد آسان و روان داشته باشند.

بهرامی گفت: جمعیت جامعه عشایری استان فارس مشتمل بر ۳۰ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت است که متشکل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار