مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت از ۶ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال خسارت باران و طوفان به مزارع شهرستان زرین دشت خبر داد.

روح اله دیانت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: با توجه به اینکه بارش‌های رحمت الهی خوب و به موقع بود مطمئنا موثر در جهش تولید خواهد بود.

روح اله دیانت با بیان اینکه این بارش‌ها خساراتی نیز در بر داشت، تصریح کرد: از میزان ۸ هزار و ۶۷۰ هکتار گندم آبی میزان ۱۵۰ هکتار دچار خوابیدگی و ورس و از یک هزار و ۳۴۶ هکتار جو آبی میزان ۲۵۰ هکتار خسارت دید که با محاسبه انجام گرفته مبلغ ۶ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت اضافه کرد: علت اصلی خسارت وارد شده باران همراه با طوفان شدید بوده و مزارعی که تازه آبیاری شده بود، خسارت بیشتری را متحمل شد.

در سیل اخیر، دختر ۱۸ ساله‌ از عشایر گستویله از توابع بخش مرکزی زرین دشت به کنار رودخانه فصلی برای تماشای سیل رفته بود که بر اثر ریزش دیواره رودخانه در آب سقوط و جان باخت.

از اواخر وقت ۸ فروردین تا فروردین ۹۹، سامانه بارشی همه استان فارس را فرا گرفت که اردکان با ۹۶ و ۹ دهم، داراب ۸۵ و شهرک گلستان شیراز با ۶۹ و ۶ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص دادند.

شهرستان زرین دشت در فاصله ۲۷۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار