خسارت میلیارد ریالی تگرگ به کشاورزی میمند

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: بارش اخیر باران، تگرگ و باد شدید بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به باغات میمند در شهرستان فیروزآباد خسارت وارد کرده است.

 

خسارت میلیارد ریالی تگرگ به کشاورزی میمندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ایرج دهقانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به باران اخیر که در اوایل مردادماه در این شهرستان رخ داد، بیان کرد: بر اثر این حوادث طبیعی ۲۲۰ هکتار از تاکستان‌های بخش میمند فیروزآباد دچار خسارت شده است.

او، بیان کرد: بیشتر باغات خسارت‌دیده در این منطقه بیمه نبوده و خسارت ناشی ازحوادث طبیعی را باید کشاورز متحمل شود.

دهقانی تصریح کرد:کشاورزان و باغداران برای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی، مزارع و باغ‌های خود را بیمه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه تاکستان‌های میمند به‌صورت میانگین حدود ۲۰ تا ۷۰ درصد دچار خسارت‌ می‌شوند، ادامه داد: این بارش در فصل تابستان هر ساله رخ می‌دهد و کشاورزان با توجه به تجارب سال‌های پیش باید چاره‌اندیشی کرده و باغات خود را بیمه کنند.

او، افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی باید با پیگیری اطلاعیه‌ها، اخطاریه‌ها و پیش‌بینی‌های بهنگام سازمان هواشناسی و جهاد کشاورزی، اقدامات لازم را برای آمادگی به‌موقع در برابر حوادث طبیعی انجام دهند تا خسارت کمتری به دسترنج آن ها وارد شود.

دهقانی، اضافه کرد: بخش میمند دارای دو هزار و ۸۶۰ هکتار تاکستان است که هر ساله بیش از ۷۶ هزار تن انگور در این منطقه تولید و بخشی نیز صادر می‌شود.

منبع: فارس 

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار