اجرای طرح تحول خوانا در مدارس ابتدایی فارس

طرح بسته تحولی خوانا از ابتدای دی در ١٠درصد از مدارس ابتدایی استان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد فیاض پور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، گفت:  طرح  بسته تحولی خوانا از ابتدای دی ماه در ١٠ درصد از مدارس ابتدایی استان آغاز می‌شود و تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

او، بیان کرد: در این بسته به صورت خاص روی تقویت مهارت‌های خواندن، درک مطلب، بیان نظرات و احساسات، مهارت‌های نوشتن، ابراز وجود و آداب زندگی تاکید شده است.
 
فیاض پور، تصریح کرد: طرح بسته تحولی خوانا با هدف پرورش دانش آموزان دارای زندگی مستقل، سالم و با بینش والا طراحی و تدوین شده است.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، ادامه داد: ارتقاء مهارت‌های چهارگانه زبانی شامل گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن با رویکرد تلفیق با سه مولفه مهم از مهارت‌های زندگی متشکل از مسئولیت پذیری، ادب و جرات ورزی در این طرح مد نظر است. 
 
او، افزود: آموزش‌های لازم برای مدرسان طرح  بسته تحولی خوانا به پایان رسیده و شیوه نامه به مدارس ابلاغ شده و کارگروه‌های منطقه‌ای تشکیل شده‌اند.
 
فیاض پور، اضافه کرد: مدارس مجری طرح و رابطان منطقه با استان مشخص شده و این طرح از ابتدای دی ماه همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس آغاز می‌شود.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، با بیان اینکه به رغم تعطیلی ادارات و بازار  همچنان کار آموزش‌های مجازی تلویزیونی و شبکه شاد در مناطق قرمز در درون خانواده‌ها ادامه دارد، اظهار کرد: در مناطق زرد مدارس و کلاس‌های حضوری براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا دایر است.
 
او، با اشاره به رونمایی درسنامه‌های تدوینی معلمان فارس که نوعی خود آموز محسوب می‌شود، تاکید کرد: بعد از ارسال این درسنامه‌ها به وزارتخانه، مورد قبول واقع شده و امکان تعمیم آن به سراسر کشور وجود دارد.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار