تکمیل بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران بر تکمیل بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای در کمترین زمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار با اشاره به منویات رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری و برخورد با جرایم علی الخصوص رصد و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار بر تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک تاکید کرد.

او افزود: مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار با تکرار رفتار‌های مجرمانه، نظم و امنیت جامعه را مختل می‌کنند که با عملیاتی کردن دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان سابقه دار، می‌توان هم هزینه ارتکاب جرم را بالا برد وهم هزینه مقابله با این جرایم را کاهش داد.

رئیس کل دادگستری مازندران، پیشگیری و برخورد مدبرانه با پدیده جرم و تکرار جرایم را در کاهش تکرار رفتار‌های مجرمانه از سوی این افراد موثر دانست و گفت: تشکیلات قضایی استان، اقداماتی در راستای پیشگیری از جرایم ارتکابی از سوی مجرمان حرفه‌ای و خطرناک و سلب امکان هرگونه اقدام خطرناک از ناحیه آن‌ها و پایش آن‌ها انجام داده است.

او ادامه داد: در اجرای دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای در استان در کنار تشکیل ستاد ایجاد شد و با تلاش همکاران دستگاه قضایی استان، مشخصات و سوابق کیفری مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار استان استخراج، پایش و جمع آوری شده که البته کامل نیست و باید هرچه زودتر تکمیل و در بانک‌های اطلاعاتی تمامی دستگاه‌های ذیربط به اشتراک گذاشته شود.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: ثبت اطلاعات از سوی کاربران باید به طور کامل و دقیق صورت گیرد تا به راحتی و با اطمینان کامل بتوان به داده‌ها اتکا کرد و جلوی خطر‌های احتمالی گرفته شود و اتصال این سامانه به سامانه‌های دیگر درصورت لزوم انجام شود.

او با اشاره به موضوع ماده ۱۰ دستورالعمل در اعطای مرخصی به مجرمان خطرناک، گفت: در این خصوص باید به گونه‌ای عمل شود مجرمان خطرناکی که به سختی دستگیر و به زندان معرفی می‌شوند به راحتی به مرخصی نروند یا آزاد نشوند و با صدور مجازات‌های بازدارنده، هزینه ارتکاب جرایم مهم افزایش یابد.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار