اجرای عملیات طرح تغذیه مصنوعی در اشکنان

طرح تغذیه مصنوعی رودخانه تنگ ماهی در بخش اشکنان شهرستان لامرد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین شبانی نژاد فرماندار شهرستان لامرد، در حاشیه سفر به اشکنان، گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه زیرساخت‌های شهرستان لامرد، اجرای طرح تغذیه مصنوعی تنگ ماهی شور در بخش اشکنان آغاز شد.

او، بیان کرد: در این طرح با ساخت سدهای تاخیری، معادل ۳۷۰ هزار متر مکعب آب در زمان بارش‌های زمستانه در تنگ ماهی هدایت و کنترل شده که موجب تقویت آب‌های زیرزمینی و زمین‌های کشاورزی پایین دست آن می شود.

شبانی نژاد، تصریح کرد: طرح  تغذیه مصنوعی تنگ ماهی که از سوی جهاد کشاورزی شهرستان لامرد در سال ۸۸ نیز اجرا شده بود که در بارش‌های سیل آسای سال‌های گذشته تخریب و با عملیات ساخت آن با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان  آغاز شده است.

فرماندار شهرستان لامرد، ادمه داد: در این طرح ۱۵۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی در بخش اشکنان به کاشت ۱۵ هزار اصله نهال اختصاص یافت که عملیات کاشت این نهال‌ها با تلاش نیروهای پرکار منابع طبیعی شهرستان لامرد و بخش اشکنان  به پایان رسید.

او، افزود: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده که با نگهداری از این درختان تا ۵ سال آینده ضلع جنوبی بخش اشکنان حدفاصل مرکز این بخش به سمت روستای پاقلات به جنگلی از درختان بومی کور و کنار تبدیل شده و تفرجگاهی زیبا برای اسکان خانواده‌ها در روزهای تعطیل است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.