با حضور ناظر وزارت بهداشت:

اجرای طرح شهید سلیمانی در جنوب کرمان کلید خورد

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت کنترل همه گیری بیماری کووید ۱۹، با محوریت محله و خانواده امروز با حضور ناظر وزارت بهداشت در جنوب کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرشید رضایی، ناظر وزارت بهداشت در مراسم اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در جنوب کرمان گفت: هنوز وارد پیک بزرگ کرونا نشدیم، پیکی که مناطق سردسیر آن را تجربه کردند و از موج‌های قبلی کرونا خطرناک‌تر است.

او افزود: اگر بخواهیم وارد موج خطرناک کرونا نشویم، باید بررسی های لازم را انجام دهیم. 

رضایی گفت: افرادی که دوره بیماری کرونا را پشت سرگذاشته اند باید در منزل بمانند و تیم‌های بسیج این افراد را برای بیرون نیامدن از منزل، حمایت کنند و  تا جایی که امکان دارد باید شرایط را کنترل کنیم.

او گفت: یک راه شیوع بیماری، مسافران و افرادی هستند که از شهر‌های دیگر به منطقه وارد می‌شوند و  کشور‌هایی که توانستند بیماری کرونا ویروس را مهار کنند، تمام اشخاصی را  که با بیماران در ارتباط هستند، شناسایی می کنند و در این روش موفق  بوده اند. 

ناظر وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان ضمن  قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌های اجرای و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، تصریح کرد: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بتواند جایگاه خوبی در جدول  کاهش آمار مبتلایان کرونا در استان‌ها داشته باشد.

اصغر مکارم، رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در این مراسم گفت: برای بهتر انجام شدن طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، از شنبه هفته قبل با حضور سردار معروفی،  فرمانده  سپاه ثارالله استان  کرمان در جنوب کرمان کارهای لازم را شروع کردیم.

او افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، امروز در شهرستان‌های مختلف با بلوک بندی شهرستان‌ها و تعیین مسئولان نواحی و پایگاه‌ها با همکاری بسیج، هلال احمر، شهرداری و دیگر نهاد‌های اجتماعی شروع شد.

مکارم تصریح کرد: این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت و امیدواریم با همکاری نیرو‌های بسیج بتوانیم میزان درگیری مردم با ویروس کرونا را به حداقل برسانیم.

او گفت: در جنوب کرمان به دلیل اختلاف اقلیمی با سایر استان‌ها در حال حاضر مشکل خاصی را نداریم و در پایین‌ترین میزان درگیری با کرونا هستیم،؛ اما اگر کوچک ترین بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گیرد به فاجعه تبدیل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه در منطقه جنوب کرمان در دو فصل به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی اوج بیماری را  شاهد هستیم، بیان کرد: در اوج گرما بیشترین آمار بیماری را داشتیم و دیگری در اوج سرما، در ماه‌های آذر، دی و بهمن است که باید مراقبت کنیم و عادی انگاری به سراغمان نیاید و در این مدت مردم ، اصناف، بسیج و تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند. 

مکارم  افزود: امیدواریم با همین شرایط و عزم عمومی که در سطح کشور و جنوب کرمان وجود دارد، بتوانیم بیماری را کنترل و مهار کنیم.

او  تصریح کرد: برای وضعیت درمانی مردم هم در سطح بیمارستان ها، کپسول اکسیژن و تخت‌های icu و امکانات خوبی را فراهم کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: این طرح به نام مبارک سردار شهید سلیمانی مزین است و  ما باید تعهد داشته باشیم و شرایط بهتری را ایجاد کنیم تا این طرح به بهترین وجه در سطح کشور اجرایی شود. 

سرهنگ ناصر بهروز، فرمانده سپاه شهرستان جیرفت نیز گفت: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامی بسیار بزرگ و ارزشمند است.

او افزود: امیدواریم به یاری خداوند و با همکاری هم بتوانیم در قطع زنجیره کرونا به یکدیگر کمک کنیم.

سرهنگ بهروز از همه مردم، نهاد ها، سازمان‌ها و عوامل اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قدردانی کرد.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار