سخنگوی ستاد بودجه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طبق بودجه ۱۴۰۰ / ارز تک نرخی می شود

خانلو گفت: طبق لایحه بودجه ارز تک نرخی و با روش ETS محاسبه خواهد شد.

مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به شائبه حذف ارز دولتی از بودجه بیان کرد: ارز بودجه در سال آینده یکسان خواهد بود و نرخ ارز متفاوت نداریم، در ‌ETS که سامانه معاملات ارزی بانک مرکزی است مشخص می‌شود؛  در واقع ارزی است بین ارز نیمایی و ترجیحی و طراحی شده که نرخ این دو ارز را به هم نزدیک  می کند. به این معناست که نرخ ارز ترجیحی در بودجه نرخ  ETS خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او  بیان کرد: نرخ ارز ترجیحی در بودجه ارز‌ای تی اس خواهد بود و براساس جز ب تبصره یک هم آثار جبرانی اش در مکانیزم دیده شده است.
نرخ ارز متفاوت به دلیل ایراداتی که داشت وجود ندارد.

تكذيب حذف ارز ۴۲۰۰ هزارتومانی از لايحه بودجه ۱۴۰۰ / اگر اين ارز حذف شود صرف معيشت و سلامت خواهد شد

 سازمان برنامه و بودجه در خصوص خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۰؛ اعلام کرد: درخصوص نرخ ارز ترجیحی به استناد جزء (۴) بند (ب) تبصره (۱) لایحه بودجه، این اجازه کسب شده است که در صورت تغییر نرخ ارز ترجیحی مورد استفاده در این قانون به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ETS)، به دولت اجازه داده می‌شود منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۳۶ مندرج در جدول شماره (۵) این قانون واریز کند. منابع واریزی از محل ردیف شماره ۷۱-۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره (۹) قانون صرف معیشت و سلامت مردم می‌شود.

طبق بودجه ۱۴۰۰ / ارز تک نرخی شد

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
ارز دو یا چند نرخی هیچگاه سودی برای مردم عادی نداشته. کی به این سود جویی آشکار پایان داده میشه؟
آخرین اخبار