پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است؛

به نام خدا

به نام آن که انسان را رسم بهتر زیستن آموخت، بینشی داد تا بیندیشد و راه سعادت را هوشمندانه بپیماید، حتی اگر راه، ناهموار باشد و موانع، بسیار. در میان افراد دارای معلولیت نیز بسیارند کسانی که مسیر بهتر زیستن را با چشم‏های نابینا، گوش‏های ناشنوا و صندلی‏های چرخدار می‏پیمایند و به ما می‏آموزند که محدودیت‏ها، سد راه شکوفایی آن‌ها نیست و دلیلی است برای خلق فرصت‏های تازه.

سیزدهم آذر ماه، روز جهانی معلولان، فرصتی است تا بار دیگر این پیام انسان‏گرایانه را در جامعه طنین‏ انداز نماییم که «معلولان حق دارند از مودّت و احترام، فرصت‏های اجتماعی برابر، امنیت و سلامت بهره‏مند گردند». این پیام در شعار امسال روز جهانی معلولان نیز منعکس گردیده و بر این امر تأکید شده است که با غلبه یافتن بر ویروس کرونا باید دنیایی بسازیم که از ثبات و ایمنی لازم برای افراد دارای معلولیت برخوردار بوده و در آن نیاز‌های این عزیزان تامین می‌شود.

به ‏روزرسانی خدمات مورد نیاز گروه‏های دارای معلولیت همواره در مدار توجه سازمان بهزیستی بوده و بخش عمده‏ای از ظرفیت‏های تخصصی و منابع اعتباری سازمان به این امر اختصاص یافته که نتیجه آن، ارائه خدمات تخصصی در زمینه ‏های فرهنگی و آموزشی، توانبخشی و مراقبتی است.

بر این اساس وجود پاره ‏ای مشکلات به ویژه تورم روزافزون ناشی از تحریم‏ها و کمبود اقلام بهداشتی و توانبخشی، شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ و محدودشدن خدمات مراکز و ... در مجموع روند ارائه خدمات را دشوارتر ساخته است. با این وجود اهتمام جدی همکاران در بخش‏های تخصصی سازمان بهزیستی معطوف بر حل مشکلات افراد دارای معلولیت گردیده و تلاش‏ها جهت رفع موانع موجود، کماکان ادامه دارد.

تشکیل دبیرخانه قانون حمایت از حقوق معلولان جهت پیگیری جدی روند اجرای این قانون در دستگاه‏های اجرایی، رایزنی مستمر با مسئولان امر به منظور تأمین منابع اعتباری قانون مذکور و تقویت ارتباط با سایر نهاد‌ها در راستای همسویی هرچه بیشتر آنان با قوانین حمایت از حقوق معلولان، گام‏هایی است که با هدف توانمندسازی این عزیزان و تبلور حضور ارزنده آنان در مسیر توسعه جامعه اسلامی و در راستای "ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترس پذیر و پایدار) " برداشته می‏ شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
قانون بازنشستگی معلولین را خواهشا رسیدگی کنید چون یک معلول نمی تواند مثل یک انسان سالم کار کند سن بازنشستگی را لطفا پایین بیارید.
آخرین اخبار