بایدن: فعلا قصد حذف تعرفه‌های ترامپ برای چین را ندارم

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه‌ای گفت در حال حاضر تصمیمی برای حذف تعرفه‌های وضع شده از سوی ترامپ برای چین را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، جو بایدن در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت در حال حاضر قصد ندارد هیچ اقدام فوری در زمینه حذف تعرفه‌های ترامپ برای چین انجام دهد.

او گفت می‌خواهد توافقنامه‌های موجود با چین را بررسی کرده و سپس در این باره با متحدان خود در آسیا و اروپا برای تدوین یک استراتژی منسجم مشورت کند. 

ترامپ در ژانویه فاز اول توافقنامه تجاری آمریکا و چین را امضا کرد که بر اساس آن پکن موافقت کرد خرید کالا‌های آمریکا را طی دو سال آینده به ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد. او در اوایل ریاست جمهوری خود، تعرفه ۲۵ درصدی را برای تقریبا نیمی از صادرات چین به آمریکا وضع کرد.

بایدن در ماه سپتامبر با اشاره به کاهش چشمگیر تجارت با پکن، اظهار کرد او چین را یک رقیب جدی می‌داند و برایش تقویت روابط و اتحاد آمریکا در آسیا مهم است.

بایدن به تایمز گفت: من فکر می‌کنم بهترین استراتژی چین، استراتژی‌ است که همه متحدان آمریکا یا حداقل آنچه قبلاً بود، را در یک ردیف قرار دهد. او تلاش در این راستا را اولویت اصلی خود عنوان کرد.

روابط بین واشنگتن و پکن در سال‌های اخیر بر سر موضوعاتی از جمله تجارت، همه گیری ویروس کرونا، اختلافات بر سر مالکیت معنوی دریای جنوبی چین و دخالت در انتخابات تیره شده است.

بایدن قبلاً اعلام کرده بود که از سیاست سختگیرانه در قبال چین حمایت می‌کند، اما دستیارانش گفته‌اند دولت جدید گفتگو‌هایی را بین کشور‌ها درباره زمینه‌هایی مانند تغییر آب و هوا و مبارزه با بیماری کووید-۱۹ آغاز می‌کند.

رئیس جمهور چین هفته گذشته پیروزی بایدن را تبریک گفت و این اولین ارتباط آن‌ها از زمان پیش بینی بایدن برای رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار