چرایی همکاری بن سلمان با آمریکا و لابی صهیونیستی

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: بن سلمان برای این که تاج و تختش را حفظ کند با آمریکا و لابی صهیونیستی همکاری مشترک دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین کنعانی مقدم یک کارشناس مسائل خاورمیانه درباره تجدید نظر عربستان نسبت به عبور هواپیما‌های اسراییلی از حریم هوایی این کشور گفت: عربستان و رژیم صهیونیستی سال‌های سال است که با یکدیگر در ارتباط بوده و همکاری نزدیکی بین آن‌ها برقرار است واز زمانی هم که آشکار سازی روابط اسراییل با کشور‌هایی مانند بحرین و امارات آغاز شد عملا یکی یکی پرده روابط این‌ها کنار زده شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اولین توریست‌های رژیم صهیونیسیتی وارد امارات و فرودگاه دبی شدند وبه نظر می‌رسد بن سلمان برای این که تاج و تخت خودش را حفظ کند با آمریکا و لابی صهیونیستی همکاری مشترک دارد؛ و این پرواز‌ها هم مساله عادی است که سالهاست صهیونیست‌ها از آن استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: متاسفانه رژیم صهیونیستی پایگاه نظامی خود را درجنوب خلیج فارس فعال کرده و در پوشش نیرو‌های آمریکایی حضور دارد. این حضور نظامی رژیم صهیونییستی برای ما خط قرمز است و اگر بخواهند تحرکات نظامی در خلیج فارس داشته باشند حتما با واکنش ما روبرو خواهند شد هر چند حضور صهیونیست‌ها در خلیج فارس امنیت این منطقه و همچنین امنیت کشور‌های حاشیه جنوب خلیج فارس رابا مشکل مواجه می‌کند.

کنعانی مقدم در پایان با اشاره به روابط عربستان و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: کشوری که لانه صهیونیست‌ها می‌شود نمی‌تواند حکم همجواری برای ایران باشد. شرط حسن همجواری این است که تهدیدی علیه کشور‌های همسایه نباشند. در حالی که نیرو‌های صهیونیستی در آنجا حضور دارند نمی‌توان به آن حسن همجواری کشورهمسایه نگاه کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
بن سلمان خیلی خطرناک تر از صدام حسین هست لذا با وجود همه فاکتورهای موجود در معادلات منطقه حذف برخی از خائنین به امت اسلام توسط رزمندگان یمنی میتواند توازن قوا را بنفع محور مقاومت تغییر دهد . حذف فیزیکی نتانیاهوو و بن سلمان به جد بایستی پیگیری شود.
آخرین اخبار