بهره برداری از مرحله دوم گلخانه هیدروپونیک نهاوند دردهه فجر امسال

فرماندار نهاوند گفت: مرحله دوم گلخانه هیدروپونیک نهاوند دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از فاز دوم گلخانه هیدروپونیک نهاوند دردهه فجر امسالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مراد ناصری فرماندار نهاوند در این خصوص بیان کرد: مرحله نحست این گلخانه ۲هکتاری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان درجهت تحقق سند راهبردی و عملیاتی توسعه شهرستان طی هفته‌های آینده با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او ادامه داد: مرحله دوم این گلخانه با همین مقیاس (۲هکتار) و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

ناصری افزود: در بخش کشاورزی سند توسعه راهبردی شهرستان نهاوند برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

فرماندار نهاوند با اشاره به ویژگی‌های گلخانه هیدروپونیک، اظهار داشت: در این روش با توجه به عدم استفاده خاک ، با جلوگیری از اتلاف مواد غذایی مورد نیاز گیاه ، میزان تولید افزایش یافته و باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این واحد به منظور تولید صیفی‌جات ارگانیک صادراتی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان احداث می‌شود، گفت: در این واحد تولیدی برای ۴۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰ نفر به صورت فصلی اشتغال‌زایی می‌شود.
انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.