دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان روز شنبه با حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در شهر هیدج افتتاح شد

 گلخانه به آخرین فناوری‌های روز دنیا مجهز است و در وسعت ۶۰ هکتار زمین و ۳۰ هکتار سطح زیر کشت، انواع محصولات کشاورزی در آن تولید می‌شود.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاوری استان زنجان ۱۵ هزار تن ارزش فعلی تولیدات این گلخانه است و هفت هکتار دیگر آن در دست احداث است که به آن اضافه خواهد شد.

با افتتاح این گلخانه برای ۵۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد خواهد شد و در این میان کشت محصولات در این گلخانه به صورت سفارشی و برای صادرات به روسیه است.

این شهرک گلخانه‌ای توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی استان احداث و پس از اهلیت سنجی به شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

محصولات زیر کشت این مجتمع گلخانه‌ای شامل فلفل‌ دلمه‌ای، گوجه‌ فرنگی و توت‌ فرنگی و دیگر محصولات است.

از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای، اشتغالزایی، درآمد و ارز آوری، ارتقای بهره‌وری، تقلیل مصرف آب، استحصال بیشتر محصول در واحد سطح، افزایش کیفیت و کمیت محصول، صرفه‌جویی در مصرف سم، کود، بذر و نهاده‌های کشاورزی است و امکان مبارزه بهتر و بیشتر با آفات و بیماری‌ها، عرضه محصول در خارج از فصل، اصلاح بستر کشت و اقتصادی کردن تولید در اراضی کوچک را به دنبال دارد.

در حال حاضر ۱۶۰ واحد گلخانه‌ای تجاری و کوچک‌مقیاس در زنجان فعال است و سالانه ۴۷ هزار تن محصول از ۴۱ هکتار از گلخانه‌های استان برداشت می‌شود که این شهرک در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای استان زنجان محسوب می‌شود. 

در این سفر یک هزار و ۹۵ پروژه و هشت هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۷ دی ۱۴۰۲
روستای پلاس شهر هیدج
Germany
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۷ دی ۱۴۰۲
توی هر استان ایران باید یک گلخانه چند هکتاری دولتی باشه
برای حفظ امنیت غذایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
برای روسها تو داخل ایران با آب کشور گلخونه میزنیم در وضعیت خشکسالی .چه خدمت بزرگی به ارباب پوتین میکنند برخی ها