بهره برداری رسمی از طرح های ملی وزارت نیرو توسط رئیس جمهور

بهره برداری از طرح‌ها و پروژه های ملی وزارت نیرو در سه استان کشور با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در سی و پنجمین هفته از افتتاح‌های جهش تولید و سی امین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران ۲۵ پروژه صنعت برق با حضور رئیس  جمهور  و به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

این پروژه‌ها به ارزش ۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان در سه استان خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد که از این تعداد ۱۵ پروژه در استان سیستان و بلوچستان، یک پروژه در استان خراسان رضوی و ۹ پروژه هم استان خوزستان است.

بهره برداری از  طرح‌های  وزارت نیرو در سیستان

افتتاح خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان_بم، نیروگاه‌های مقیاس کوچک سراوان، ایرانشهر و نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت ۳۸.۵ مگاوات و ۱۱ پروژه خط انتقال شبکه فوق توزیع برق پروژه‌هایی است که امروز در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت شرق کشور، بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در استان سیستان و بلوچستان و جنوب‌شرق کشور و تامین نیازمندی صنایع جدید استان در سال جهش تولید از جمله مزایای فنی این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

افتتاح ۵ نیروگاه خورشیدی و ۴ پروژه خط توزیع برق در خوزستان

امروز همچنین در استان خوزستان ۵ نیروگاه مقیاس کوچک و تجدیدپذیر در شهر‌های اهواز، اندیمشک، شوش و آغاجری به ظرفیت ۶۱ مگاوات و ۴ پروژه خط انتقال و شبکه فوق توزیع برق افتتاح شد.

این طرح‌ها با هدف تامین انرژی پایدار به ویژه در پیک تابستان و رفع افت ولتاژ به ویژه در بخش صنعت و همچنین تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات برق به کشور‌های همسایه در دستور کار قرار گرفته است.

واحد بخار نیروگاه گازی در مشهد افتتاح شد

امروز همچنین واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید. با بهره برداری از این طرح با اعتبار ۳۴۰۰ میلیارد تومان توان تولید انرژی و پایداری شبکه در استان‌های شمال‌شرق کشور ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.