اجرای فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از آغاز واکسیناسیون فاز دوم تب برفکی دام‌های سنگین به تعداد ۵ هزار رأس گاو و گوساله از دهم تا پایان ماه آذر در شهرستان شهربابک خبر داد.


مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: بیماری تب برفکی از مسری‌ترین بیماری‌های ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو، گوسفند و بز می‌شود و کاهش شدید تولید و تلفات در گوساله‌ها، بره‌ها و بزغاله‌ها را به دنبال دارد.

او از آغاز واکسیناسیون فاز دوم تب برفکی دام‌های سنگین به تعداد ۵ هزار رأس گاو و گوساله از دهم تا پایان ماه آذر در شهرستان خبر داد.

اسدی با بیان اینکه در صورت شیوع بیماری تب برفکی ضرر‌های اقتصادی فراوان به دامداران وارد می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای واکسیناسیون منظم و هدفمند چند مرحله‌ای با پوشش بالای جمعیت دامی شهرستان در طی سال‌های گذشته با استفاده از واکسن‌های با کیفیت وارداتی موجب شده است پیشگیری بسیار مناسبی به منظور ابتلا به بیماری تب برفکی در جمعیت دامی شهرستان صورت گیرد.

او با تأکید بر لزوم همکاری دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی از دامداران تقاضا کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا در زمان مراجعه گروه های دامپزشکی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار